Przejdź do strony: , 1 ... 48, 49, 50 [5152, 53, 54, 55, 56,

Drogi i oznakowanie w naszym mieście

Autor Wiadomość
tomasz s

223

2018-10-22 11:51:57

Przenoszę tu temat mostu.
Proponuję w tym momencie zacząć dyskusję na temat mostu nad kanałem Łuczańskim i gdzie on powinien powstać.
Według mnie jedyny rozsądny pomysł to budowa drugiej przeprawy wzdłuż istniejącego mostu na Obwodnicy. Od ronda na Wojska Polskiego powinna powstać druga nitka biegnąca nad kanałem(ze zjazdami na Wilanów i Wilanowską za Kanałem) i łącząca się z dwupasmówką powstającą na Świderskiej.Uważam ,że jest to o wiele lepszy pomysł niż wciskanie mostu bliżej centrum -na Łuczańskiej ,a już na pewno nie na Kolejowej.Jakie jest Wasze zdanie?Może nowi radni zechcą zabrać również głos?

 
funyo

41

2018-10-22 12:19:59

Mój pomysł na lokalizację mostu przedstawiłem kiedyś burmistrzowi, teraz jest już nieaktualny z powodu rozpoczęcia budowy nowej kładki.
Mianowicie miałby on się znajdować właśnie w miejscu przebiegu nowej kładki, pod kątem ok. 45st. do osi kanału. Wjazd z Olsztyńskiej przed mostem obrotowym w prawo (aktualna Nadbrzeżna) na estakadę biegnącą wzdłuż kanału, potem łukiem nad kanałem do Mazurskiej i wyjazd z pierwszeństwem przejazdu na Wojska Polskiego w prawo.

 
Jerzy Walasek

58

2018-10-22 12:29:01

Polecam dyskusję na ten temat w wątku Giżycko 2035

krotochwili się skończyli
 
funyo

41

2018-10-22 13:13:33

Mój pomysł skupia się na zaspokojeniu potrzeb komunikacyjnych mieszkańców, nie tranzytu. Uniezależnia ich od mostu obrotowego, a dodatkowo jednocześnie załatwia sprawę kładki, która już nie byłaby potrzebna (przeprawa miałaby być samochodowo - piesza), czyli też optymalizuje koszty.
Cały tranzyt tylko i wyłącznie obwodówką.

 
Jerzy Walasek

58

2018-10-22 13:20:39

Mój pomysł skupia się na maksymalnie bezkolizyjnym dojeździe i wyjeździe ze śródmieścia, odciążeniu Warszawskiej i Olsztyńskiej, Nowowiejskiej i 1-go Maja odciążeniu mostu obrotowego. Ograniczenie ruchu na wymienionych wyżej ulicach to jest właśnie interes mieszkańców a ruchu tranzytowego po wybudowaniu obwodnicy w mieście i tak po prostu nie będzie

krotochwili się skończyli
 
Z.J. Mężczyzna

3,252

2018-10-22 13:29:02

[Oryginał: 2018-10-22 13:27:55]

funyo:

Mój pomysł skupia się na zaspokojeniu potrzeb komunikacyjnych mieszkańców, nie tranzytu.

I na tym właśnie powinniśmy się skupiać. Wyłącznie na tym.

[Dodano: 2018-10-22 13:29:02]

Jerzy Walasek:

Mój pomysł skupia się na maksymalnie bezkolizyjnym dojeździe i wyjeździe ze śródmieścia<…>

Czyli ukłon w stronę przyjezdnych.

 
Jerzy Walasek

58

2018-10-22 13:36:32

[Oryginał: 2018-10-22 13:32:10]

Tętniące życiem, knajpami i firmami usługowymi śródmieście dające rozrywkę, pracę i wysokie podatki - to jest właśnie interes mieszkańców Giżycka. Do takiego centrum trzeba wygodnie dojechać i wygodnie z niego wyjechać w jak najmniejszym stopniu zakłócając spokój mieszkańcom pozostałych dzielnic miasta.

[Dodano: 2018-10-22 13:36:32]

Z.J.:

Jerzy Walasek:

Mój pomysł skupia się na maksymalnie bezkolizyjnym dojeździe i wyjeździe ze śródmieścia<…>

Czyli ukłon w stronę przyjezdnych.

Czyli ukłon w stronę przyjezdnych, miejscowych i zdrowego rozsądku

krotochwili się skończyli
 
funyo

41

2018-10-22 13:46:57

Myślę, że gdyby oś Olsztynska-Warszawska była zakończona od zachodu stałym mostem, prowadzącym do obwodnicy, z przecznicami również tam prowadzącymi (Sikorskiego, 1Maja, Suwalska), byłoby to optymalne rozwiązanie z punktu widzenia turystów - łatwy wjazd i wyjazd nadrzędnymi ulicami w każdym kierunku. Jednocześnie pozostała by spokojniejsza cześć turystyczna i biznesowa miasta, od tej osi w kierunku jeziora. Puszczanie tam dodatkowej przelotówki (Kolejowej) tylko by zaszkodziło, podobnie jak szkodzą w tym miejscu tory.

 
Jerzy Walasek

58

2018-10-22 13:55:07

Nie będzie ŻADNEJ przelotówki po zbudowaniu obwodnicy a nic już bardziej nie oddzieli śródmieścia od jeziora jak robi to linia kolejowa. Czas już myśleć jak zdjąć cześć ruchu z Warszawskiej i Olsztyńskiej bo już w tej chwili są zapchane a będzie jeszcze gorzej. Nie mówiąc już o problematycznym połączeniu tej osi z mostem zlokalizowanym powyżej obrotowego.

krotochwili się skończyli
 
Z.J. Mężczyzna

3,252

2018-10-22 14:01:23

[Oryginał: 2018-10-22 13:56:00]

Jerzy Walasek:

Tętniące życiem, knajpami i firmami usługowymi śródmieście dające rozrywkę, pracę i wysokie podatki

Tak, tak. I bezpłatne miejsca parkingowe na koszt podatnika. :clap:

[Dodano: 2018-10-22 14:01:23]

Jerzy Walasek:

Czas już myśleć jak zdjąć cześć ruchu z Warszawskiej i Olsztyńskiej bo już w tej chwili są zapchane a będzie jeszcze gorzej.

Nie ma zgody. Czas lobbować za jak najszybszym wybudowaniem dwupasmowej (albo jeszcze lepiej trzypasmowej) obwodnicy i tam kierować wszelki ruch z miasta. Do tego czasu płatne parkingi w mieście z dużą ulgą (np. pierwsze dwie godziny gratis) dla posiadaczy karty mieszkańca, który ich budowę finansował w podatkach. Z tych pieniędzy należy finansować remonty i budowę nowej infrastruktury drogowej (wszak to pieniądze zmotoryzowanych).

 
Jerzy Walasek

58

2018-10-22 14:08:19

[Oryginał: 2018-10-22 14:06:41]

Nie manipuluj - jak już pisałem nie jestem przeciwnikiem płatnych miejsc ale trzeba sprawdzić czy warta jest skórka wyprawki - stworzenie, utrzymanie i eksploatacja takiego systemu też generuje koszty a ograniczenie wygodnego dostępu do śródmieścia zmniejsza ilość klientów funkcjonujących w nim usług, knajp, sklepów. Giżyckie śródmieście to nie krakowskie stare miasto i nigdy nim nie będzie - póki co jest martwe albo w najlepszym razie ...… ledwo żywe.

[Dodano: 2018-10-22 14:08:19]

Lobbowanie za budową obwodnicy nie jest sprzeczne z racjonalizacja wewnątrz-miejskich rozwiązań komunikacyjnych.

krotochwili się skończyli
 
Z.J. Mężczyzna

3,252

2018-10-22 14:19:09

[Oryginał: 2018-10-22 14:18:26]

W każdym znanym mi mieście turystycznym płatne parkingi funkcjonują, tylko u nas potrzeba analiz? Efekt tego jest taki, że wielu turystów zostawia przed bankiem, dworcem czy innym dobrze monitorowanym obiekcie swój samochód i płynie w rejs oszczędzając na płatnym parkingu w porcie. Inni robią sobie bezpłatny komis samochodowy stawiając jakiegoś "strucla" z kartką sprzedam za szybą. Stoi potem taki złom tygodniami blokując miejsca parkingowe wszystkim.

Liczbę samochodów w centrum można bardzo łatwo wyregulować ceną za postój. Argument o utrudnianiu komukolwiek dostępu do usług w mieście jest bez sensu i można go łatwo obalić ustalając bezpłatną pierwszą (lub nawet dwie czy trzy) godzinę postoju dla wszystkich. Ktoś będzie chciał pójść do sklepu czy biura - załatwi sprawę i odjedzie zwalniając miejsce. Wyeliminowanie samochodów parkujących tygodniami czy nawet aut pracowników zwiększy, nie zmniejszy liczbę wolnych miejsc. Dostępność więc będzie większa, nie mniejsza.

Przykładowo płatny parking powyżej 2 godzin przed urzędem miejskim i SP1 wyeliminuje zdecydowaną większość samochodów z tego obszaru, a ułatwi klientom urzędu zaparkowanie pod samym urzędem.

Pracownicy zaparkują sobie z tyłu, a żołnierze na terenie jednostki… albo dopłacą kilkadziesiąt złotych do dalszych inwestycji drogowych w mieście. :clap:

[Dodano: 2018-10-22 14:19:09]

Jerzy Walasek:

Lobbowanie za budową obwodnicy nie jest sprzeczne z racjonalizacja wewnątrz-miejskich rozwiązań komunikacyjnych.

…byle nie tranzytowych, co proponujesz.

 
Jerzy Walasek

58

2018-10-22 14:20:33

Nie będę się spierał w kwestii płatnych parkingów choć uważam, że dobra analiza nigdy nie jest zła :)
Kolejowa po wybudowaniu obwodnicy nigdy nie będzie ulica tranzytową, podobnie jak bez dwupasmowej obwodnicy Olsztyńska i Warszawska też nie są ulicami tranzytowymi dziś - co tu jeszcze mam proponować?

krotochwili się skończyli
 
funyo

41

2018-10-22 14:41:08

Wrażenie zagęszczenia ruchu w centrum jest w dużej mierze spowodowane właśnie problemami parkingowymi. Sam ruch jest stosunkowo płynny, choć oczywiście chwilowo potrafi się zagęścić. W przyszłości rozwiązaniem może być ograniczenie dla diesli lub w ogóle spalinowych w centrum…

 
Jerzy Walasek

58

2018-10-22 14:57:26

Zagęszczenie ruchu samochodowego na Warszawskiej i Olsztyńskiej to  nie wrażenie to fakt podobnie jak brak w tamtym miejscu parkingów - ten problem będzie z każdym rokiem coraz większy

krotochwili się skończyli

Przejdź do strony: , 1 ... 48, 49, 50 [5152, 53, 54, 55, 56,