Przejdź do strony: , 1 ... 53, 54, 55 [56Następna

Drogi i oznakowanie w naszym mieście

Autor Wiadomość
irka

175

2018-11-01 20:01:02

Praca domowa , Panowie.
Ile jest miejsc parkingowych w centrum ?
Ile spodziewacie się przychodu miesięcznie ?
Jakie są koszty miesięczne np . dzierżawa parkometrów , serwis, kontrola (etaty?)
Jakiej skali zniżki będą dla posiadaczy Karty Giżycczanina ? W konsekwencji utrata dochodu ?

Od tego zacznijcie może. :)

 
KLON Kobieta
hardcore crust

2,035

2018-11-01 21:35:51

irka:

Praca domowa , Panowie.
Ile jest miejsc parkingowych w centrum ?
Ile spodziewacie się przychodu miesięcznie ?
Jakie są koszty miesięczne np . dzierżawa parkometrów , serwis, kontrola (etaty?)
Jakiej skali zniżki będą dla posiadaczy Karty Giżycczanina ? W konsekwencji utrata dochodu ?

Od tego zacznijcie może. :)

Pierwszy zysk nie jest ekonomiczny ale na pewno odczują to mieszkańcy. W godzinach 8-17 urzędnicy i pracownicy nie zajmą na stałe miejsc parkingowych w centrum.
Idea jest słuszna nawet jak w rozliczeniu rocznym wyjdzie bilans na zero.

Rozumiem pytanie ale znajmy też okoliczności. Żadna (nawet zrealizowana) inwestycja w tym mieście nie jest w ten sposób rozpatrywana. Nie wiem też jaki wychodzi bilans ekonomiczny parkomatów na pl.Balona ale to, że to funkcjonuje kilka lat i parking jest pomimo opłat zastawiony non stop daje do myślenia.

Zadam pytanie w druga stronę :-) Pokaż, że to się nie opłaca :-)
Mi za zysk starczy fakt, że ludzie z zewnątrz poczują w kieszeni, że nie płacą podatków w mieście :-)

Nie lubię melisy. Uspokaja mnie wkurzanie innych.
 
Z.J. Mężczyzna

3,246

2018-11-01 22:50:24

irka:

Praca domowa , Panowie.
Ile jest miejsc parkingowych w centrum ?
Ile spodziewacie się przychodu miesięcznie ?
Jakie są koszty miesięczne np . dzierżawa parkometrów , serwis, kontrola (etaty?)
Jakiej skali zniżki będą dla posiadaczy Karty Giżycczanina ? W konsekwencji utrata dochodu ?

Od tego zacznijcie może. :)

Płatne parkowanie to nie tylko zysk finansowy. To również oszczędności.

Po co są strefy płatnego parkowania w miastach? Ulice i parkingi pękają w szwach. Budowanie i utrzymywanie wciąż nowych parkingów, poszerzanie ulic i budowa nowych mostów (!!!) kosztuje miejskiego podatnika coraz więcej. W efekcie nie ma pieniędzy na utwardzenie dróg gruntowych.

Na podstawie doświadczeń innych miast można stwierdzić, że strefy płatnego parkowania ograniczają w sposób naturalny liczbę samochodów w centrum. To tylko kwestia ceny za postój. Można ją ustalić na takim poziomie, że nie zaparkuje nikt (w Warszawie pozostawienie samochodu w centrum na cały dzień kosztuje stówę), albo parkingi będą zajęte w 80%, co wydaje się wartością optymalną.

Mniej samochodów w mieście, to brak konieczności szukania miejsca do zaparkowania, brak konieczności poszerzania ulic, a może nawet brak konieczności budowy nowego mostu (ile kosztuje nowy most? :bigshock: ). To też mniej spalin i hałasu.

Odbiję piłeczkę w drugą stronę. Jaki mamy zysk z tego, że załoga jachtu chcąc oszczędzić na parkingu w porcie zostawi 2-3 samochody na pl. Grunwaldzkim przez tydzień? Jaki mamy zysk z tego, że ktoś postawi przed bankiem "strucla na sprzedaż" z numerem telefonu z szybą? …bo straty są wymierne. Zmarnowany czas na poszukiwanie wolnego miejsca, spaliny, hałas i nerwy.

Parkometr (lub nawet cieć z bloczkiem jak w Mikołajkach) z miejsca eliminuje takie problemy. Z naszych wciąż za ciasnych parkingów znikną samochody "oszczędnych" turystów, na sprzedaż, czy mobilne reklamy.

Kto powiedział, że urządzenie należy dzierżawić? Można je kupić. Z drugiej strony jeżeli dzierżawisz, to nie obchodzi Cię żaden serwis. Można też ogłosić przetarg na kompleksową obsługę przez firmę zewnętrzną, zainkasować jakiś procent z zysków i zapomnieć o problemach.

Samochody posiadaczy karty mieszkańca można oznaczyć odpowiednią naklejką (winietką) na szybie. Samochody mające wykupiony ryczałt również. Straż miejska z daleka rozpozna czy to pojazd uprawniony czy nie.

Kolejnym problemem jakim należałoby się zająć to upstrzenie miasta banerami reklamowymi. Ustawa krajobrazowa daje gminom narzędzie do regulacji tego typu zaśmiecania krajobrazu. Dlaczego z tego nie korzystamy?

 
irka

175

2018-11-02 07:27:52

ZJ napisałeś : "Moja propozycja finansowania jest prosta. Strefa płatnego parkowania w szeroko pojętym centrum w okresie od maja do końca września. Pierwsze 2-3 godziny bezpłatnie dla posiadaczy karty mieszkańca."

Proszę abyś pokazał jak to wyliczyłeś. :) Sam napisałeś , że strefa płatna sfinansuje coś innego. Pokaż te zyski i oszczędności i możemy temat ciągnąć dalej . :)

 
Z.J. Mężczyzna

3,246

2018-11-02 08:59:06

irka:

ZJ napisałeś : "Moja propozycja finansowania jest prosta. Strefa płatnego parkowania w szeroko pojętym centrum w okresie od maja do końca września. Pierwsze 2-3 godziny bezpłatnie dla posiadaczy karty mieszkańca."

Proszę abyś pokazał jak to wyliczyłeś. :) Sam napisałeś , że strefa płatna sfinansuje coś innego. Pokaż te zyski i oszczędności i możemy temat ciągnąć dalej . :)

Oczywistym jest, że osoby, które w jakikolwiek sposób stracą na strefie płatnego parkowania - np. są mieszkańcami gminy lub blokują publiczne miejsce będąc w pracy, będą szukać dziury w całym. To zrozumiałe.

Brak konieczności wydania kilkudziesięciu milionów na nowy most pozwoli sfinansować wiele innych potrzeb. Brak konieczności przeprojektowania ulic i budowy nowych parkingów również. Jakich jeszcze chcesz wyliczeń? Wszystkim się opłaca tylko nam nie?
Tu masz sporo informacji na temat zysków i sposobów finansowania parkometrów:
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/strefy-platnego-parkowania-ile-miasta-zarabiaja-na-parkingach,77505.html

Cytat z powyższego linku: W Mławie zyski są dzielone po połowie między firmę obsługującą SPP a ratusz. Ponadto część dochodów trafia do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie (część strefy znajduje się w ciągu drogi wojewódzkiej). W 2013 roku dochód dla miasta wyniósł 507 tys. zł, a w 2014 – 524 tys.. Przy czym Mława nie jest znanym w całej Polsce miastem turystycznym (!!!). Liczba mieszkańców jest podobna.

Inne miasta:

Wolsztyn (13 tys mieszkańców) "Strefa płatnego parkowania w Wolsztynie przyniosła w ubiegłym roku zysk. Według informacji pochodzących z Urzędu Miejskiego wpływy ze Strefy Płatnego Parkowania za 2017 r. wyniosły 1.004.544 zł." https://wolsztyn.nowinylokalne.pl/wolsztynska-strefa-platnego-parkowania-przyniosla-zysk/

Wschowa (14 tys. mieszkańców) "W ciągu tych niecałych trzech miesięcy (od 7 października do 31 grudnia - przyp. red.) - mówił burmistrz - możemy liczyć się z dochodem rzędu 30 tysięcy złotych na miesiąc. Czyli w skali roku kwota może wynosić między 300 a 400 tysięcy." https://zw.pl/news/okolo-30-tysiecy-miesiecznie-zarabia-strefa-platnego-parkowania,47487#

Opole (130 tys. mieszkańców) - "Miasto każdego miesiąca zarabia na niej około 100 tysięcy złotych (pieniądze te trafiają do kasy Miejskiego Zarządu Dróg z przeznaczeniem na remonty nawierzchni ulic).
https://nto.pl/kokosy-to-dopiero-beda/ar/3965685"

Szczegółowych wyliczeń i analiz dotyczących Giżycka powinni dokonać fachowcy. Mogę się tego podjąć jeżeli urząd mi to zleci i za to zapłaci. :ok: Jeżeli uważasz, że to się nie opłaci - podaj wyliczenia, które temu przeczą. :crazy:

Uważam ponadto, że obecnie jest najlepszy moment na niepopularne decyzje. Im bliżej kolejnych wyborów, tym trudniej będzie to wprowadzić.

 
Goniec

475

2018-11-02 09:09:20

A możesz Waśćstanąć przed gabinetem Wielkiego (po wyborach) Komtura w Ratuszu i japońskim sposobem walić łbem o drzwi wejściowe tzw. chwyt "głową o mura". Wielokrotnie wspominałem podczas naszych konferencji o tym ruchu by pomnożyć złotówki dla miasta i co? "Głową o mura" czemu tylko naszą a nie burmistrza - HEY!!!

 
Z.J. Mężczyzna

3,246

2018-11-02 09:54:24

[Oryginał: 2018-11-02 09:17:02]

W przypadku miejscowości nadmorskich wygląda to jeszcze lepiej po względem zysków, ale tam przeważnie obsługują je prywatne firmy, nie urząd. Rozmawiałem z chłopakiem pobierającym opłaty. Twierdził, że z jednego parkingu operator "wyciąga" do 4 tys. zł dziennie!

[Dodano: 2018-11-02 09:54:24]

Wielokrotnie przywoływano jako wzór do naśladowania… Zakopane.

https://dziennikpolski24.pl/w-zakopanem-stana-parkometry/ar/10635704

2 mln 8 tys. 200 zł - to kwota, jaką przez najbliższe 12 miesięcy zakopiański magistrat zarobi z tytułu dzierżawy wszystkich płatnych miejskich parkingów. Choć nawet taka suma u wielu górali powoduje zawrót głowy, w mieście są osoby, które twierdzą, że samorząd wydzierżawiając swoje parkingi, tak naprawdę sporo traci. Zarobki byłyby większe, gdyby zrezygnowano z ajentów i ustawiono przy ulicach gminne parkomaty.

<…>

Przykłady? Parking na dolnych Alejach 3 Maja urzędnicy chcieli wydzierżawić za 19 tys. zł miesięcznie. Najhojniejszy dzierżawca dał 25,5 tys. zł. Za jeszcze więcej wydzierżawiono parkingi pod skocznią (cena wywoławcza 29 tys. - najwyższa oferta 36,5 tys. zł), czy na placu postojowym na górnych Alejach (wywoławcza - 27 tys. zł, najwyższa oferta - 36 tys. zł). Łącznie wszystkie parkingi co miesiąc przyniosą miastu 167 350 zł, co w skali roku daje ponad 2 mln zł czystego dochodu.

<…>

Postanowiliśmy wyliczyć, czy przypuszczenia czytelnika są prawdziwe. Wspomniany parking pod skocznią (ul. Piłsudskiego i B. Czecha) ma 225 miejsc dla samochodów osobowych. Latem parkują tu turyści idący w góry, zimą jeżdżący na nartach pod Krokwią lub na Kasprowym Wierchu. Dzięki temu przez minimum 6 miesięcy w roku jest zajęty. Zakładając, że jedno miejsce przyniesie tu przychód tylko 15 zł dziennie, to po 6 miesiącach sezonu parking da najemcy 607,5 tys. zł. To po odjęciu kosztów rocznej dzierżawy daje już 169 tys. zł zysku. A przecież parking zarobi w sezonie więcej niż 15 zł z jednego miejsca. Poza tym zyski przynosi też jesienią czy wiosną.

Jeszcze kilka argumentów w zakresie tworzenia miejsc pracy :ok:

Strzegąc aut, zarobisz 5–6 tys. zł miesięcznie. Aby uruchomić parking, wystarczy mieć 25–30 tys. zł oraz 2–3 tys. mkw. działki w atrakcyjnej lokalizacji. Klientów na takie usługi nie zabraknie, bo miejsc postojowych w Polsce brakuje.
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/321998,strzegac-aut-zarobisz-5-6-tys-zl-miesiecznie.html

 
irka

175

2018-11-02 20:02:37

a gdzie tutaj są wyliczenia dla Giżycka ??? :-)

 
blaugo

14

2018-11-04 21:36:54

Witam.Mam pytanie dotyczące bramy na ul.Warszawskiej 15(obok Jubilera) gdzie wprowadzono zakaz wjazdu zarówno od ulicy Warszawskiej jak i Mickiewicza. Widzę, że 2 rodziny,które zamieszkują tylko w tym budynku mają niesamowity wpływ na ustalanie porządku ruchu w mieście. BRAWO! Rozumiem,że wjazd ten, był solą w oku mieszkańców budynku ale można było postawić zakaz wjazdu tylko od ulicy Warszawskiej a kierowcy z Mickiewicza i parkingu na  tzw. Manhattanie mogliby w dalszym ciągu swobodnie wyjeżdżać na Warszawską.Teraz niestety wszyscy muszą objechać pół miasta bo na cholerę komuś ułatwiać życie.

Przejdź do strony: , 1 ... 53, 54, 55 [56Następna