Przejdź do strony: , 1 [2Następna

Nowa DK16 przez Giżycko

Autor Wiadomość
Vortex
๔เשเภє รฬєєקєг

889 1/3

2019-05-15 00:23:55

A co tu jest do dyskusji ? Nie było, nie ma  i nie będzie.
Chyba że bajki będziemy sobie opowiadać i prześcigać się w coraz to lepszych historyjkach ( co by było gdyby było )

"Niech se mieszkaniec przyjdzie i kaganiec założy (...)
Niech mu odpisze, że mam w dupie tych mieszkańców, którzy się podpisują jako mieszkańcy"
( Przewodniczący RM Giżycka Robert K. na sesji Rady Miejskiej Giżycka 27.03.2019 )
 
Bromar Mężczyzna

2,047

2019-05-15 14:02:45

Dopóki decydenci na Maurach będą myśleć zaściankowo, to rzeczywiście są małe szanse aby dobra droga na Mazury powstała. Gdyby podobnie myślano w XVII-XVIII wieku i nieco później to do dziś nie było by szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Nie było by np. kompleksu jezior Mamry, obszaru bagien Nietlickich (Natura 2000) i pewnie wielu innych mazurskich atrakcji (rzekomo naturalnych).

"Children must be taught how to think, not what to think" - Margaret Mead
 
Vortex
๔เשเภє รฬєєקєг

889 1/3

2019-05-15 14:16:59

Bromar:

Dopóki decydenci na Maurach będą myśleć zaściankowo, to rzeczywiście są małe szanse aby dobra droga na Mazury powstała. Gdyby podobnie myślano w XVII-XVIII wieku i nieco później to do dziś nie było by szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Nie było by np. kompleksu jezior Mamry, obszaru bagien Nietlickich (Natura 2000) i pewnie wielu innych mazurskich atrakcji (rzekomo naturalnych).

Tylko że oni nie mieli problemów z orłami, pazernymi lobbystami, ptaszkami na wyspach, zabytkami architektury i krajobrazu, nie mieli natury cud 2000 i innych atrakcji z ochroną środowiska. Sami sobie kłody stawiamy pod nogi a potem narzekamy, że to przeszkadza, jednym to pasuje a drugim nie.

"Niech se mieszkaniec przyjdzie i kaganiec założy (...)
Niech mu odpisze, że mam w dupie tych mieszkańców, którzy się podpisują jako mieszkańcy"
( Przewodniczący RM Giżycka Robert K. na sesji Rady Miejskiej Giżycka 27.03.2019 )
 
Z.J. Mężczyzna

3,408

2019-08-20 16:33:20

Rozmawiałem z protestującymi przeciwko budowie nowej drogi S16 przez Mazury. Zasięgnąłem również informacji w GDDKiA.

Zapytałem również projektanta drogi dlaczego w żadnej z 41 wersji przebiegu drogi nie przewidziano jej przebiegu przez Giżycko. Powodów jest kilka, ale najważniejszą przeszkodą jest zakładana klasa drogi, której wykonanie wymagałoby wyburzenia "pół miasta" jak to wyraził się projektant.

Otóż droga S16 jest częścią międzynarodowego korytarza TEN-T. Dyrektywa UE oraz Rozporządzenie Ministra wymaga, aby była to droga klasy S (ekspresowa) na całej długości.

Łącząc siły z protestującymi można przejechać się do Ministerstwa oraz napisać pismo do UE, aby ze względu na wyjątkowo cenne przyrodniczo tereny na odcinku Mrągowo-Ełk [b]obniżyć kategorię tej drogi z klasy S do GP[b], czyli takiej, jaką przewidzieli projektanci dla giżyckiej obwodnicy… i zaprojektować ją przez Giżycko.

Możemy tym sposobem upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.
1. Zapewnić Giżycku wyśmienity dojazd i połączenie z resztą świata drogą czteropasmową.
2. Zmodernizować Giżycką obwodnicę za jednym zamachem.

Co o tym myślicie?

 
yorguś Mężczyzna

1,759

2019-08-20 18:25:48

Zbyszku, jak masz "twarde" znajomości w PISie, to możemy pomyśleć i wesprzeć pomysł. Ba, niech powstaje nawet autostrada do nieba za publiczne pieniądze- nasze rejony i tak są ubogie w infrastrukturę drogową. Turyści napierdzielają ulicami naszego miasta (niszcząc je)- a się do nich nie dokładają.

No i mój hit lipca 2019r. Idziemy sobie z przyjacielem (nie kojarzyć z LGBT - jestem hetero) po przejeździe kolejowym na ul. Wyzwolenia, po przejeździe pomyka sobie turysta z  jednej z podwarszawskich wsi (wiem, sprawdziłem) i mówi do swojej żony (patrząc na podwójne tory) - "To tędy ta wąskotorówka jedzie?". Morał jest taki, że wciąż jesteśmy kojarzeni z biednym i niedorozwiniętym miastem. Ja twierdzę, że to nie jest wina mieszkańców… .

 
KLON Kobieta
hardcore crust

2,050

2019-08-20 19:16:56

Z.J.:

Rozmawiałem z protestującymi przeciwko budowie nowej drogi S16 przez Mazury. Zasięgnąłem również informacji w GDDKiA.

Zapytałem również projektanta drogi dlaczego w żadnej z 41 wersji przebiegu drogi nie przewidziano jej przebiegu przez Giżycko. Powodów jest kilka, ale najważniejszą przeszkodą jest zakładana klasa drogi, której wykonanie wymagałoby wyburzenia "pół miasta" jak to wyraził się projektant.

Otóż droga S16 jest częścią międzynarodowego korytarza TEN-T. Dyrektywa UE oraz Rozporządzenie Ministra wymaga, aby była to droga klasy S (ekspresowa) na całej długości.

Łącząc siły z protestującymi można przejechać się do Ministerstwa oraz napisać pismo do UE, aby ze względu na wyjątkowo cenne przyrodniczo tereny na odcinku Mrągowo-Ełk [b]obniżyć kategorię tej drogi z klasy S do GP[b], czyli takiej, jaką przewidzieli projektanci dla giżyckiej obwodnicy… i zaprojektować ją przez Giżycko.

Możemy tym sposobem upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.
1. Zapewnić Giżycku wyśmienity dojazd i połączenie z resztą świata drogą czteropasmową.
2. Zmodernizować Giżycką obwodnicę za jednym zamachem.

Co o tym myślicie?

Byłbym za.
Choć widzę kilka nieścisłości.
Skoro droga ma być ekspresowa to skąd wzięły się odcinki na 4 pasmówce z Sorkwit do Biskupca, nie tak dawno oddanej do użytku z ograniczeniem do 90 km/h ?( czasowo bywało 70). Nie wspomnę o kawałku z Biskupca do Olsztyna na którym są 2 pasy.

Chyba, że to pieśń przyszłości tak odległej, że nikt z nas tego nie dożyje

:crazy:

Nie lubię melisy. Uspokaja mnie wkurzanie innych.
 
Z.J. Mężczyzna

3,408

2019-08-21 10:38:43

[Oryginał: 2019-08-21 10:29:07]

Mnie interesuje Giżycko, a nie Biskupiec. Po drugie nie wiem, czy zauważyłeś, ale prace ziemne i wiadukty są wybudowane z uwzględnieniem dodatkowych pasów ruchu. Wystarczy wylać asfalt. Prawdopodobnie do czasu uruchomienia "całej nitki" nie opłacało się budować drogi w pełnym zakresie przy tak małym natężeniu ruchu… ale przewidziano możliwość jej szybkiego uruchomienia jako czteropasmówki gdy zajdzie taka potrzeba.

Zobacz sam.
https://goo.gl/maps/Kq9irH6KXiqBcpKK6

inny wiadukt w tej okolicy
https://goo.gl/maps/w3gF6R2ysW7ZNWxP6

Projektanci dróg są przewidujący, w odróżnieniu od miejscowych "protestantów".

Giżycko potrzebuje drugiej nitki obwodnicy natychmiast.

[Dodano: 2019-08-21 10:38:43]

yorguś:

Zbyszku, jak masz "twarde" znajomości w PISie, to możemy pomyśleć i wesprzeć pomysł.

Wojenka polsko-polska mnie mierzi, ale zdaje się mamy w mieście prężnych polityków. Niech działają. Ponad podziałami!

 
wieśniak

607

2019-08-22 19:02:21

[Oryginał: 2019-08-22 18:37:09]

yorguś:

No i mój hit lipca 2019r. Idziemy sobie z przyjacielem (nie kojarzyć z LGBT - jestem hetero) po przejeździe kolejowym na ul. Wyzwolenia, po przejeździe pomyka sobie turysta z  jednej z podwarszawskich wsi (wiem, sprawdziłem) i mówi do swojej żony (patrząc na podwójne tory) - "To tędy ta wąskotorówka jedzie?". Morał jest taki, że wciąż jesteśmy kojarzeni z biednym i niedorozwiniętym miastem. Ja twierdzę, że to nie jest wina mieszkańców… .

Też w lipcu 2019 - zasłyszałem osobiście. Patrząc na  Niegocin kobieta pyta się swojej znajomej "jakie to jezioro ?" znajomo odpowiada "nie wiem, chyba Ełckie" Jaki jest morał ? :)

[Dodano: 2019-08-22 19:02:21]

Z.J.:

Łącząc siły z protestującymi można przejechać się do Ministerstwa oraz napisać pismo do UE, aby ze względu na wyjątkowo cenne przyrodniczo tereny na odcinku Mrągowo-Ełk [b]obniżyć kategorię tej drogi z klasy S do GP[b], czyli takiej, jaką przewidzieli projektanci dla giżyckiej obwodnicy… i zaprojektować ją przez Giżycko.

Możemy tym sposobem upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu.
1. Zapewnić Giżycku wyśmienity dojazd i połączenie z resztą świata drogą czteropasmową.
2. Zmodernizować Giżycką obwodnicę za jednym zamachem.

Co o tym myślicie?

Przecież w głowach włodarzy liczy się małomiasteczkowość i nikt nie myśli o rozwoju miasta - kładka, fontanna i inne pierdoły. Wariant szesnastki przez Giżycko już występował, ale czy kogokolwiek to interesowało ? https://wspolczesna.pl/16-moze-pojsc-przez-gizycko/ar/5672974

 
yorguś Mężczyzna

1,759

2019-08-22 19:04:15

Przepraszam, ale mogę to jedynie skomentować tak… .Dzięki Dawid!

 
jo44 Mężczyzna

1,591

2019-08-22 22:06:00

wieśniak:

Przecież w głowach włodarzy liczy się małomiasteczkowość i nikt nie myśli o rozwoju miasta - kładka, fontanna i inne pierdoły. Wariant szesnastki przez Giżycko już występował, ale czy kogokolwiek to interesowało ? https://wspolczesna.pl/16-moze-pojsc-przez-gizycko/ar/5672974

No rzeczywiście, zacofanie. Co w takim razie powiedzieć o samorządach Orzysza, Mikołajek, Mrągowa i Rynu, które są przeciwne budowie S16 nowym szlakiem?
Te trzy pierwsze mają już 16 od wielu lat u siebie i wiedzą jakie korzyści to niesie. :)
Dlaczego więc są przeciwne modernizacji? Może po prostu chcą to cudo podesłać innym "frajerom", łakomym na błyskotki?

 
Andrzejew

222

2019-08-23 10:22:12

Pomijając na razie sam fakt budowy drogi, to muszę powiedzieć, że propaganda ekologiczna ma się w tym kraju wyśmienicie. Tam gdzie są duże pieniądze i duże inwestycje, tam zawsze znajdzie się grupa dzielnych ekologów, którzy muszą protestować. A już te ckliwe filmiki, że rzekomo znikną(!) jeziora (np. Tałty) są po prostu robieniem jakiejś propagandy na nieświadomych ludziach.

Szkoda, że tej troski o Mazury nie ma w momencie, gdy trzeba pogadać np. o tym jak brudna woda jest w jeziorach i że stoi za tym większość "miłośników Mazur", którzy przyjadą tu na łódki na tydzień.

A teraz do meritum. Widzę, że brać ekologiczna zadaje sobie pytanie, czy potrzebujemy dróg/autostrad prowadzących przez Mazury. Wiadomo, Polska B nie potrzebuje niczego. Nie potrzeba lotnisk, nie potrzeba dróg, nie potrzeba linii kolejowych. Ja jak jeżdżę do różnych miast z naszego Giżycka to szlak mnie jasny trafia na te zakręty i wąskie drogi. No ale wiadomo, jak ktoś przyjeżdża tu raz na rok czy dwa lata, to jemu to różnicy nie robi i będzie wtedy taki jeden z drugim narzucał swoje racje.

 
Z.J. Mężczyzna

3,408

2019-08-23 10:45:23

[Oryginał: 2019-08-23 10:36:34]

jo44:

No rzeczywiście, zacofanie. Co w takim razie powiedzieć o samorządach Orzysza, Mikołajek, Mrągowa i Rynu, które są przeciwne budowie S16 nowym szlakiem?

To samo, co o "hamlucowych", którzy zablokowali nam budowę czteropasmowej obwodnicy. Przez nich dziś mieszkańcy Wilkas i dzielnic za kanałem stoją w korkach na obwodnicy. Protestujących nie było wielu, ale byli bardzo głośni i zdeterminowani.

Zauważyłem, że przeciwni budowie dobrych dróg na Mazurach są w zdecydowanej większości ludzie, którzy tu mieszkać nie mają zamiaru, albo przenieśli się tu wraz z pieniędzmi zarobionymi w innych częściach świata i mają interes w tym, aby Mazury były biedne. W biednym i wykluczonym komunikacyjnie regionie łatwo o tanią siłę roboczą.

Jak donosi Gazeta Olsztyńska - na Mazurach zarabia się najgorzej w Polsce, a mazurskie płace należą również do najniższych w Europie.

Przeciętne wynagrodzenie brutto na Mazurach to 4.087zł, czyli ok. 3.323zł "na rękę" i 25zł w przeliczeniu na godzinę.
W Polsce nawet średnia kwota netto (4.213zł na rękę, czyli 5.182zł brutto, czyli 32zł na godzinę) przewyższa mazurską brutto. 32 zł za godzinę pracy.

Średnie wynagrodzenie w Europie to 97zł za godzinę pracy, a średnia miesięczna pensja w Unii Europejskiej wynosi w przeliczeniu na złotówki 12.670zł.

Ilu z Was zarabia przynajmniej te 25zł na godzinę i jak daleko Wam do średniej unijnej 97zł na godzinę? To jest m.in. skutek wykluczenia komunikacyjnego.

Mrągowo może sobie protestować, bo do nich ekspresówka dotrze tak czy inaczej. Po co ludzie mają jechać dalej? Niech kasę zostawią w Mrągowie. Ryn i Mikołajki mają swoich wpływowych lobbystów. Organizator protestów w Rynie na posesji ma lądowisko i widok z okna na miejsce, w którym ma powstać most przez jezioro. Dziwisz się, że protestuje?

Przeciw porządnej obwodnicy w Giżycku byli posiadacze interesów wzdłuż niej. Z czteropasmówki trudniej byłoby dojechać do ich hurtowni niż obecnie… Od tamtej pory giżycki handel i tak został zdominowany przez markety. Ludzie z Giżycka w większości kupują materiały budowlane w markecie, albo nawet jeżdżą do Ełku. Miasta które rośnie i pięknieje dzięki inwestycjom. Z Ełku łatwiej dojechać gdziekolwiek niż z Giżycka.

[Dodano: 2019-08-23 10:45:23]

Komentarz mieszkańca Warszawy na jednym z forów.

Mazury się wyludniają, są wsie gdzie pozostali już jedynie starzy ludzie w wieku poprodukcyjnym. Młodzi jeśli nie mają tu rodziców dających możliwości, gdy tylko mają możliwość robią „ewakuację”, jeśli nie za granicę, to chociaż do Olsztyna.

A jak sobie poczytają to co tu wypisujemy na forach np. na temat budowy na Mazurach dróg i dowiedzą się że tak z połowa z nas żadnych nowych dróg nie chce ( no może ciut asfalciku, ale też bez przesady!) , no to jadą do krajów, gdzie te drogi po prostu są…
Droga , w tym kontekście, oznacza - dostęp do cywilizacji.

Pozostają nieliczni, którym albo brak odwagi, albo sytuacja życiowa nie pozwala na eskapizm ( a czasem jedno i drugie).
Mamy zatem nielicznych „ustawionych” lokalnie. Im jest dobrze, bycie w małym miasteczku prokuratorem, sędzią, komendantem policji, dyrektorem urzędu, czy szkoły czy wojskowym, zapewnia możliwość funkcjonowania i pozycję społeczną. Jak się przyjrzeć to najlepiej ustawieni są ci zatrudnieni w strukturach państwa lub samorządu ( nawet sprzątaczka w szkole kasę ma z samorządu), no i reszta czyli pariasi…

Ci bystrzejsi i co bardziej pracowici kandydaci na pariasów dawno zwiali do np. UK 
Połapali się, że może i krezusami tam nie zostaną, ale będą w stanie się utrzymać na poziomie nieporównywalnym do wegetacji na Mazurach.
Nawet tu na forach, wiele wypowiedzi wskazuje że użytkownicy bardzo kochają mazurskie krajobrazy, przyrodę, klimatyczne wspomnienia… ale ludziom tam widywanym przez tydzień czy dwa na rok, wyznaczają rolę pomocniczej obsługi skansenu. Najlepiej przebranych za Galindów, z niekompletnym uzębieniem, ewidentnie głupkowatych, co takiemu turyście pozwoli czuć się ewidentnie kimś lepszym. Jeśli już ci Galindowie mają mieć samochody, to takie nie za nowe ( no tylko żeby nie kopciły z wydechu, bo „przyroda” i te sprawy…).

Więc jeśli ktoś ma jakieś rzeczywiste kwalifikacje to po prostu UCIEKA!

 
Madex Mężczyzna

383

2019-08-23 16:55:23

Całkowicie popieram takie stanowisko, niestety już jako osoby, która nie miała perspektywy życia w Giżycku i wyjechała. Obawiam się, że wypadkowa działań różnych środowisk i bierność społeczeństwa może spowodować, że nic się nie zmieni w kwestii dróg.
Każdy człowiek szuka swojego miejsca, ale mimo wszystko z uwagi na sentyment czy wzgląd na swoje dawne gniazdo :), dobrze by było zaangażować się w inicjatywy popierające budowę, chociażby po to aby dotarcie z powrotem do Giżycka byłoby znacznie łatwiejsze i bezpieczniejsze.

Z.J.:

[Oryginał: 2019-08-23 10:36:34]

jo44:

No rzeczywiście, zacofanie. Co w takim razie powiedzieć o samorządach Orzysza, Mikołajek, Mrągowa i Rynu, które są przeciwne budowie S16 nowym szlakiem?

To samo, co o "hamlucowych", którzy zablokowali nam budowę czteropasmowej obwodnicy. Przez nich dziś mieszkańcy Wilkas i dzielnic za kanałem stoją w korkach na obwodnicy. Protestujących nie było wielu, ale byli bardzo głośni i zdeterminowani.

Zauważyłem, że przeciwni budowie dobrych dróg na Mazurach są w zdecydowanej większości ludzie, którzy tu mieszkać nie mają zamiaru, albo przenieśli się tu wraz z pieniędzmi zarobionymi w innych częściach świata i mają interes w tym, aby Mazury były biedne. W biednym i wykluczonym komunikacyjnie regionie łatwo o tanią siłę roboczą.

Jak donosi Gazeta Olsztyńska - na Mazurach zarabia się najgorzej w Polsce, a mazurskie płace należą również do najniższych w Europie.

Przeciętne wynagrodzenie brutto na Mazurach to 4.087zł, czyli ok. 3.323zł "na rękę" i 25zł w przeliczeniu na godzinę.
W Polsce nawet średnia kwota netto (4.213zł na rękę, czyli 5.182zł brutto, czyli 32zł na godzinę) przewyższa mazurską brutto. 32 zł za godzinę pracy.

Średnie wynagrodzenie w Europie to 97zł za godzinę pracy, a średnia miesięczna pensja w Unii Europejskiej wynosi w przeliczeniu na złotówki 12.670zł.

Ilu z Was zarabia przynajmniej te 25zł na godzinę i jak daleko Wam do średniej unijnej 97zł na godzinę? To jest m.in. skutek wykluczenia komunikacyjnego.

Mrągowo może sobie protestować, bo do nich ekspresówka dotrze tak czy inaczej. Po co ludzie mają jechać dalej? Niech kasę zostawią w Mrągowie. Ryn i Mikołajki mają swoich wpływowych lobbystów. Organizator protestów w Rynie na posesji ma lądowisko i widok z okna na miejsce, w którym ma powstać most przez jezioro. Dziwisz się, że protestuje?

Przeciw porządnej obwodnicy w Giżycku byli posiadacze interesów wzdłuż niej. Z czteropasmówki trudniej byłoby dojechać do ich hurtowni niż obecnie… Od tamtej pory giżycki handel i tak został zdominowany przez markety. Ludzie z Giżycka w większości kupują materiały budowlane w markecie, albo nawet jeżdżą do Ełku. Miasta które rośnie i pięknieje dzięki inwestycjom. Z Ełku łatwiej dojechać gdziekolwiek niż z Giżycka.

[Dodano: 2019-08-23 10:45:23]

Komentarz mieszkańca Warszawy na jednym z forów.

Mazury się wyludniają, są wsie gdzie pozostali już jedynie starzy ludzie w wieku poprodukcyjnym. Młodzi jeśli nie mają tu rodziców dających możliwości, gdy tylko mają możliwość robią „ewakuację”, jeśli nie za granicę, to chociaż do Olsztyna.

A jak sobie poczytają to co tu wypisujemy na forach np. na temat budowy na Mazurach dróg i dowiedzą się że tak z połowa z nas żadnych nowych dróg nie chce ( no może ciut asfalciku, ale też bez przesady!) , no to jadą do krajów, gdzie te drogi po prostu są…
Droga , w tym kontekście, oznacza - dostęp do cywilizacji.

Pozostają nieliczni, którym albo brak odwagi, albo sytuacja życiowa nie pozwala na eskapizm ( a czasem jedno i drugie).
Mamy zatem nielicznych „ustawionych” lokalnie. Im jest dobrze, bycie w małym miasteczku prokuratorem, sędzią, komendantem policji, dyrektorem urzędu, czy szkoły czy wojskowym, zapewnia możliwość funkcjonowania i pozycję społeczną. Jak się przyjrzeć to najlepiej ustawieni są ci zatrudnieni w strukturach państwa lub samorządu ( nawet sprzątaczka w szkole kasę ma z samorządu), no i reszta czyli pariasi…

Ci bystrzejsi i co bardziej pracowici kandydaci na pariasów dawno zwiali do np. UK 
Połapali się, że może i krezusami tam nie zostaną, ale będą w stanie się utrzymać na poziomie nieporównywalnym do wegetacji na Mazurach.
Nawet tu na forach, wiele wypowiedzi wskazuje że użytkownicy bardzo kochają mazurskie krajobrazy, przyrodę, klimatyczne wspomnienia… ale ludziom tam widywanym przez tydzień czy dwa na rok, wyznaczają rolę pomocniczej obsługi skansenu. Najlepiej przebranych za Galindów, z niekompletnym uzębieniem, ewidentnie głupkowatych, co takiemu turyście pozwoli czuć się ewidentnie kimś lepszym. Jeśli już ci Galindowie mają mieć samochody, to takie nie za nowe ( no tylko żeby nie kopciły z wydechu, bo „przyroda” i te sprawy…).

Więc jeśli ktoś ma jakieś rzeczywiste kwalifikacje to po prostu UCIEKA!

http://www.hotis.pl/forum/index.php?ap=113
 
Vortex
๔เשเภє รฬєєקєг

889 1/3

2019-08-28 16:50:33

Powstanie droga i niektórym się marzy że gdy powstanie to pieniążki do miasta będą spływać- że ruch turystyczny się wzmoże, że powstaną nowe fabryczki, zakłady pracy, przybędzie nas ? Ludzie puknijcie się w głowę - nowa obwodnica miała tylko na celu ułatwić przejazd przez giżycko. Miasto położone jest w takim punkcie, że jedynie most przez jeziora cokolwiek może zmienić. Więc nie liczcie na połączenie z drogami ekspresowymi itp. Mało zaściankowość ma również swoje uroki - nie chcecie mało zaściankowości twórzcie fabryki - tyle terenów lezy odłogiem, będzie ruch w biznesie, Giżycko stanie się miastem typowo przemysłowym to nikt nie będzie patrzeć na żabki tylko od razu powstaną dróg ( bo żabki się same wyniosą ). Pytanie tylko czy tego wszyscy chcą czy tylko banda napuszonych ignorantów.
Walka z wiatrakami - fizycznie, praktycznie się nie da ale co tam pokrzyczmy :)

"Niech se mieszkaniec przyjdzie i kaganiec założy (...)
Niech mu odpisze, że mam w dupie tych mieszkańców, którzy się podpisują jako mieszkańcy"
( Przewodniczący RM Giżycka Robert K. na sesji Rady Miejskiej Giżycka 27.03.2019 )

Przejdź do strony: , 1 [2Następna