Przejdź do strony: , 1 ... 8, 9, 10 [1112, 13, 14, 15,

Dodatkowa przeprawa przez Kanał Giżycki(już wkrótce Łuczański) - dyskusja

Autor Wiadomość
boyen

2

2016-09-02 22:59:07

W pełni popieram, wydatek rzędu ok 25 mln PLN wymaga wnikliwej analizy nawet przy deklaracji wojska, które chce w tym pomyślę uczestniczyć. Budowa mostu oraz drogi, która ma prowadzić do ulicy Sikorskiego to najgorszy z możliwych wariantów nakreślony przez naszych Włodarzy. Jeżeli nie posiada się wiedzy z zakresu wyznaczania dróg komunikacyjnych to lepiej się tego nie podejmować Panie Romku Ł. Panie Wojtku, proszę nie wykonywać chaotycznych przedsięwzięć. Gdyby to były Pana pieniądze to wydałby je Pan na most, którego lokalizacja tak naprawdę niczego nie usprawni? Ta kwota, to roczny budżet miasta, nie stać nas na kolejne nietrafione pomysły. Nie powinno się tylko ze względu na posiadanie gruntów miejskich pomijać innych, lepszych alternatyw. Domyślam się, że brakuje obecnej Władzy sukcesów i inicjatyw, które mogą przynieść głosy w nowych wyborach. Nie tędy droga, zróbcie coś chociaż raz profesjonalnie. Nie zapominajcie o konsultacjach społecznych, profesjonalnych firmach najlepiej spoza Giżycka, które mogą wskazać najlepsze miejsce przeprawy przez kanał. Nie bójcie się nowoczesnych rozwiązań, może warto rozważyć budowę tunelu pod kanałem, nie należy odrzucać innowacyjnych rozwiązań. Mamy w końcu XXI wiek. Nie ma dyskusji - most co najmniej jeszcze jeden powinien się w Giżycku pojawić. Może trzeba przestać rozmawiać z Koleją a wybrać się do Ministra Skarbu i przekonać go do współpracy. Grunty, które trzeba byłoby wywłaszczyć, to nie jest problem przecież obowiązuje spec ustawa.

 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

5,205

2016-09-02 23:41:40

Nawet jestem gotów to w ramkę oprawię i wysłać dla Burmistrza. Bardzo mądra wypowiedź. Pytanie, czy znowu wygra polityka?

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!
 
glass Mężczyzna

381

2016-09-03 00:09:49

Piękne słowa.
Rok 2020 Giżycko posiana nową drewnianą przeprawę o dwóch pasach ruchu do 3,5 t  :) 2021 wjechał kurier naruszył konstrukcje :)


Wybierasz, w co wierzysz, i żyjesz z konsekwencjami.
 
Grynia Mężczyzna

430

2016-09-03 09:44:07

Chyba Pan Burmistrz tą inwestycją, przebije poprzedniczkę z jej gwiazdoblokami na molo

 
Dzialkowiec

281

2016-09-03 10:40:25

Projekt glassa przekaże na spotkaniu z dzialkowdami. Bo tak właśnie ten most powinien wyglądać. To miałoby sens. W obecnym kształcie przedstawionym przez Iwaszkiewicza to komedia. XXI w i most drewniany? Stołek go ostro zmienił

 
fuledzki
wojciech łukowski

1,298

2016-09-03 11:18:00

Sięgnąłem do ekspertyzy z roku 2011. I nie był to czas stracony. Można oczywiście zarzucić jej to i owo. I pewnie nieuchronnie w roku 2016 jesteśmy w innym miejscu niż byliśmy pięć lat temu. W tejże ekspertyzie rozważane są różne warianty budowy przeprawy przez Kanał Łuczańsko-Giżycki. Mnie osobiście przypadł do gustu wariant bezinwestycyjny czyli taki, w którym liczba przepraw drogowych pozostaje bez zmian, ale zmienia się wiele innych elementów: organizacja ruchu, być może mentalność mieszkańców (ohh, to będzie trudne, ale nie niemożliwe). Ekspertyza też nie przynosi odpowiedzi na kilka istotnych pytań, lub delikatnie jedynie o takie odpowiedzi zahacza. Zatem kilka punktów do możliwego przemyślenia:
1. Powstanie kładki pieszo-rowerowej powinno zachęcić mieszkańców obu części miasta do wygodnego przemieszczania się pieszo i rowerem, szczególnie w letniej porze roku, gdy miasto i okolice nawiedza mnóstwo samochodów.
2. Wyremontowanie Kanału Niegocińsko-Wilkaskiego powinno zachęcić wodniaków do wybierania tego kierunku. Mogłoby to poskutkować rzadszym otwieraniem mostu zwodzonego dla ruchu wodnego, a więc zwiększenie przepustowości tej przeprawy dla ruchu kołowego.
3. W roku 2025 Giżycko będzie miastem ludzi już mocno starszych, oraz z rosnącą dziurą demograficzną w grupie wiekowej osób szczególnie mobilnych. Warto by zatem planowane mosty skorelować z próbą oszacowania wpływu czynników demograficznych na mobilność mieszkańców.
4. Warto by dokonać szczegółowej analizy ruchu na giżyckich ulicach z uwzględnieniem pór roku oraz pór dnia. Autorzy ekspertyzy skoncentrowali się na najbardziej korkowym weekendzie sierpniowym, a przecież mamy cały rok. Wyniki tej analizy mogłyby posłużyć m.in. do zmian organizacji ruchu.
5. Warto by również bardziej szczegółowo zobaczyć jak kształtują się proporcje między ruchem wewnątrzmiejskim, lokalno-powiatowym, turystycznym i tranzytowym. I wyciągnąć z tego stosowne wnioski.
6. Zastanowić się czy budowa przeprawy wzdłuż mostu kolejowego czy w ciągu ulicy Łuczańskiej nie tylko nie narusza interesów określonych grup, ale czy po prostu nie demoluje i tak ciągle naruszanej sympatycznej, ale ciągnącej resztkami sił broniącej tkanki krajobrazowej naszego miasta, zwłaszcza mostu obrotowego i jego najbliższej otuliny od jeziora Niegocin do ulicy Rajskiej? Czy ta tkanka nie jest jednak unikatową wartością, i zamiast "rozpirzania" jej przez mosty, nie powinniśmy się zastanowić jak ją pielęgnować i chronić? Podobnie unikatową wartośćma Krzyż Brunona i ulica doń prowadząca.

 
nik

144

2016-09-03 11:40:44

Most jest zdecydowanie potrzebny. Gratuluję burmistrzowi umiejętnego wyszukiwania i pozyskiwania źródeł wsparcia finansowego. Nie jestem jednak przekonana czy powinien to być taki most i czy w tej lokalizacji.
Co da nam most o udźwigu do 3,5 tony? Żaden cięższy samochód, w tym i wojskowy sprzęt, nim nie przejedzie. Nie rozumiem interesu wojska w budowaniu takiej przeprawy z której ono samo nie będzie mogło skorzystać. Zablokowanie mostu obwodowego (wypadek, ewentualne zniszczenie, żyjemy w czasach gdzie konflikty zbrojne są wysoce prawdopodobne ) i ograniczenia mostu obrotowego pozostawią ciężkie samochody bez możliwości przejazdu.
Ruch przekierowany do centrum krętarzem małych ulic o słabej przepustowości…
Nie mówiąc już o komforcie życia okolicznych mieszkańców.Plan zabudowy Giżycka powinien uwzględniać długoletnią perspektywę. Dwa lata temu, gdy występowaliśmy o warunki zabudowy w tej okolicy architekt miejski nawet się nie zająknął co do ewentualnych planów budowy mostu. Ze spokojnej okolicy zrobi się Marszałkowską. Oczywiście, żyjemy w mieście i infrastruktura ma prawo się zmieniać, trzeba się z tym liczyć, ale chyba nie tak drastycznie.

 
obiektywny Mężczyzna

1,388

2016-09-03 12:46:58

Panie burmistrzu jak już trzeba cos zrobić i zapłacić za to nie małe pieniążki to robić to z głową i smakiem oraz liczyć się z opinią mieszkańców a nie tylko "swoją"
Czy most ma być kolejną inwestycją- pomnikiem kolejnego burmistrza ? byle jaki ( drewniany ) aby tylko był ?Uważam iż nam mieszkańcom potrzebna jest dodatkowa przeprawa przez kanał ale nie zgadzam się na półśrodki z ograniczeniem ruchu do iluś tylko ton, marnej lokalizacji, jakości mostu (drewniany) oraz do braku konsultacji w tej sprawie z nami mieszkańcami.
To może zamiast drewnianego to wojsko postawi pontonowy most ? będzie taniej ,szybciej a i tak obciachowo :) a pomnik będzie taki uboższy ale zawsze to coś.
"Objął Giżycko murowane pozostawił drewniane "

zadowolony z życia.....
 
boyen

2

2016-09-03 15:48:26

Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze dwa aspekty:
1. Analiza przepraw wodnych i ruchu kołowego była już przedmiotem rozważań i opracowań (proszę otworzyć 1 stronę tego wątku). Zaproponowana przez Burmistrza koncepcja nie była nawet brana pod uwagę. Czy mamy mieć w Giżycku mosty średnio co 500 m? Powstrzymajmy te absurdy!!! Za chwilę z naszych pieniędzy zostanie zrealizowany projekt kładki (ul. 3-go maja) z amfiteatrem. Brak gospodarności i parcie w kierunku amatorskich, nie fachowych planów to najgorsze co może spotkać zadłużone miasto!
2. Czy przewidziano już co zamierza się zrobić z wieloletnimi dzierżawcami gruntów miejskich pod garaże ( ok 200 osób). Jaki pomysł mają Włodarze na miejsce garażowe w mieście? Dlaczego nie informuje się o tak ważnych koncepcjach osób, które zainwestowały i postawiły nowe garaże. Burmistrz koncepcję tą forsuje od początku 2015 roku. Wszystko jest realizowane w wielkim pośpiechu, bez konsultacji z mieszkańcami. Panie Wojtku, chyba zapomniał Pan już o swoich deklaracjach oraz obietnicach wyborczych o pełnej współpracy z mieszkańcami - co z tego zostało?

 
borysz1 Mężczyzna
radny R.B.

456

2016-09-03 20:45:14

Z tego co się orientuję, to taki drewniany most w założeniach jest tymczasowy - na około 10 lat ( choć w praktyce budowle tymczasowe są u nas bardziej trwałe) i nie za 25 mln ale kilkakrotnie tańszy. Mając w perspektywie przebudowę obwodnicy chyba Burmistrz Miasta wie co robi. Drewno w XXI wieku jest także bardzo urokliwe architektonicznie, o ile spełnia swoją funkcję {czego przykładem jest kładka na molo}.
Molo w Sopocie też mi się podoba, choć jest drewniane.

 
dany

464

2016-09-03 21:44:15

Dzialkowiec:

Czujemy się oszukani przez pana Wojtka Iwaszkiewicza, na przedwyborczych spotkaniach obiecywał, że żadna działka nie zniknie. Teraz ma być tam most, po stronie miasta wejdzie na tereny działek, co jest nieuniknione przy tej nieprzemyślanej lokalizacji, a pytany w komentarzach na swojej stronie oszukuje, że nie wie czy wejdzie na działki. Przepraszam bardzo, to nie zna planów mostu a chwali się jego budową? Przecież dziecko widzi czerwoną linie na mapce na stronie gazety.

Temat mostu na pewno będzie poruszany na najbliższym spotkaniu działkowców, znów trzeba będzie zewrzec szyki drodzy działkowcy.

Drugą ciekawą inwestycją jest projektowana budowa ulicy Batorego, prawdziwe mistrzostwo świata :p. wystarczy popatrzeć na mapki na geoportalu. Burmistrz poszedł na łatwiznę i zabiera część działek :bash: zamiast podjąć rozmowy z wojskiem i przesunąć płot jednostki o przysłowiowe dwa metry z pożytkiem dla wszystkich.

Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza.
 
tightrope
tata

2,264

2016-09-04 00:44:19

a co te działki to jakieś dobro szczególne?
bo moim zdaniem to kupę miasta można tam rozwinąć. w samym środku miasta wielka przestrzeń, która nic dla miasta nie wnosi.

co by tu napisać?
 
Surdut Mężczyzna
surdut

1,228

2016-09-04 07:20:21

Z nudów takie coś zrobiłem. Co myślicie?
https://s17.postimg.io/k1p88vzen/most.jpg

 
dany

464

2016-09-04 07:30:12

tightrope:

a co te działki to jakieś dobro szczególne?
bo moim zdaniem to kupę miasta można tam rozwinąć. w samym środku miasta wielka przestrzeń, która nic dla miasta nie wnosi.

Rozumiem ze dla Ciebie miasto to głównie asfaltowe ulice i betonowe bloki. Ogrody działkowe to tereny zielone miasta a także sposób spędzania wolnego czasu nie tylko przez ludzi starszych których w naszym mieście jest coraz więcej. Dla wielu jest to sposób na przetrwanie przy głodowych emeryturach.

Prawda leży pośrodku - może dlatego wszystkim zawadza.
 
fuledzki
wojciech łukowski

1,298

2016-09-04 08:51:00

Aby przekonać się jakie znaczenie mają działki dla ich właścicieli, wystarczy wybrać się na spacer. Na wielu z nich dominują warzywa, i jak się można domyślać, właśnie z powodu biedy. Jednak na tych działkach widać przede wszystkim ogromne serce wkładane w nie.
Nie mam szans, jak widzę z pomysłem, aby przyjrzeć się bezinwestycyjnemu rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych, a dopiero po rzeczywistym wyczerpaniu tych działań przyjrzeć się konieczności budowy mostu. Podzielę się jednak jeszcze raz moim tegorocznym w zasadzie codziennym doświadczeniem przemieszczania się przez mosty na kanale i zupełnie nie dostrzegłem jakiejś dramatycznej uciążliwości. Owszem były korki, ale tam gdzie samochody tam i korki będą. Zdarzyło się jechać też akurat w czasie kolizji na moście, chyba 18 sierpnia. Istotnie wtedy zapchała się nie tylko obwodówka, ale z pół miasta. No cóż takie zdarzenia wpisane są w świat komunikacji samochodowej i nikt jeszcze sobie z takimi turbulencjami nie poradził.

Przejdź do strony: , 1 ... 8, 9, 10 [1112, 13, 14, 15,