Przejdź do strony: , 1, 2, 3, 4 [56, 7,

Czy przed 1945 r. most kolejowy był obrotowy?Tak!

Autor Wiadomość
Cieśla Sewruk

1,258

2012-07-24 09:22:56

atos:

są fotki przedstawiając most kolejowy po obróceniu..…

Atos - wykasowałeś link ze zdjęciem :)

<°))))><
<°))))><
<°))))><

 
atos Mężczyzna
na bocznym torze

2,599

2012-07-24 09:35:49

Cieśla Sewruk:

atos:

są fotki przedstawiając most kolejowy po obróceniu..…

Atos - wykasowałeś link ze zdjęciem :)

niezauważyłem :crazy:
niestety jakoś mi nie wychodzi wklejanie fotek w posty :(

pół biedy- wyłożyć się na piasku, cała bieda- na asfalcie
 
Cieśla Sewruk

1,258

2012-07-24 09:39:43

atos:

niestety jakoś mi nie wychodzi wklejanie fotek w posty :(

Wczoraj fotkę widziałem ale zaraz potem znikła :)
na szczęście mam ją w historii :)
http://postimage.org/image/5evq0eubz/full/
to chyba będzie już ostateczny dowód rozstrzygający wszelkie wątpliwości
Atos, to się wkleja jako stronę a nie obrazek

<°))))><
<°))))><
<°))))><

 
atos Mężczyzna
na bocznym torze

2,599

2012-07-24 10:20:09

dzięki za pomoc w umieszczeniu linka :ok:
choć jest to tylko fragment zdjęcia jakie chciałem zamieścić, później edycja fotki gdzieś mi umknęła :-/
Mało kto wie że pierwotny projekt przewidywał budowę na wschodnim przyczółku w miejscu szańca dość dużego dzieła koronowego o narysie poligonalnym z reditą- wyposażonego w trzy kaponiery jako osłona przeprawy mostowej. Dla porównania byłoby to dzieło zbliżone wielkością i kształtem do narysu śródszańca (bastion Ludwig i Leopold) w twierdzy Boyen

pół biedy- wyłożyć się na piasku, cała bieda- na asfalcie
 
Bromar Mężczyzna

1,951

2012-07-24 11:06:04

Dla potomnych umieściłem fotkę w galerii forum

po kliknięciu w powiększeniu.

"Children must be taught how to think, not what to think" - Margaret Mead
 
atos Mężczyzna
na bocznym torze

2,599

2012-07-24 11:07:31

dzięki kolego :)

pół biedy- wyłożyć się na piasku, cała bieda- na asfalcie
 
Bromar Mężczyzna

1,951

2012-07-24 11:11:47

Swoją drogą to trochę dziwne, że w archiwach np. kolejowych nikt wcześniej nie dopatrzył się tak istotnej zmiany. Z powyższego zdjęcia wynika, że taki most było w okresie międzywojennym (flaga ze swastyką na statku), więc przebudowa nastąpiła pewnie po zakończeniu wojny. Warto zauważyć, że most to jeden z elementów całej układanki. W związku z jego przebudową i w efekcie podniesieniem trzeba było przecież zmodyfikować układ torowy przed i za mostem.

"Children must be taught how to think, not what to think" - Margaret Mead
 
jajcek2006
Użytkownik usunięty

2012-07-24 11:22:18

[Oryginał: 2012-07-24 11:20:21]

Bromar:

Dla potomnych umieściłem fotkę w galerii forum

po kliknięciu w powiększeniu.

Czy kol.Vooda byłby tak uprzejmy skomentować to zdjęcie?
[Dodano: 2012-07-24 11:22:18]

Bromar:

Swoją drogą to trochę dziwne, że w archiwach np. kolejowych nikt wcześniej nie dopatrzył się tak istotnej zmiany. Z powyższego zdjęcia wynika, że taki most było w okresie międzywojennym (flaga ze swastyką na statku), więc przebudowa nastąpiła pewnie po zakończeniu wojny. Warto zauważyć, że most to jeden z elementów całej układanki. W związku z jego przebudową i w efekcie podniesieniem trzeba było przecież zmodyfikować układ torowy przed i za mostem.

O jaką ściślej układankę chodzi? Czyżby funkcje zwodzone mostów miały jakieś celowe znaczenie? Wszystkie miały mechanizm zwodzenia po zach. stronie!
Chodzi tylko o potwierdzenie moich domysłów w dyskusji z kol. vooda.

 
Bromar Mężczyzna

1,951

2012-07-24 11:27:40

Pod pojęciem układanki miałem na myśli układ torowy po obu stronach mostu. Nie jestem fachowcem od kolei, ale na moje oko różnica wysokości około 1-1,5 metra wnosi zmiany wysokościowe na kilkuset metrach w sąsiedztwie.

"Children must be taught how to think, not what to think" - Margaret Mead
 
atos Mężczyzna
na bocznym torze

2,599

2012-07-24 11:33:15

Żegluga na jeziorach mazurskich uruchomiona została jeszcze w XIX wieku i nie wyobrażam sobie aby nie uruchomiono całego ciągu jezior pólnoc- południe.
Strategiczne znaczenie Kanału Gizyckiego wymusiło budowę konstrukcji obrotowych mostów, oraz umocnienie przyczółków. Jak wiemy linie kolejową Kętrzyn- Ełk oddano do użytku 7.12.1868- z tego samego czasu pochodzi szaniec reditowy (Grota), więc uważam że most wybudowano w tym samym czasie. Projekty szańca w kilku wersjach przewidują budowę właśnie konstrukcji nisko zawieszonej nad wodą

pół biedy- wyłożyć się na piasku, cała bieda- na asfalcie
 
jajcek2006
Użytkownik usunięty

2012-07-24 11:44:38

czy mi się wydaje , że stalowe zamykane wierzeje są mniejsze niż tu?

 
vooda Wyróżniony

10,407

2012-07-24 11:55:35

jajcek2006:

Czy kol.Vooda byłby tak uprzejmy skomentować to zdjęcie?

Bardzo się cieszę, iż odnalazło się kolejne zdjęcie otwartego mostu kolejowego. To zmienia postać rzeczy. Cieszy mnie też to, iż temat podjęli i z uporem dogrzebali się potwierdzenia faktów pasjonaci z OFG, podczas kiedy profesjonalni, lokalni historycy pisali w swych publikacjach o "niezbyt ciekawej" konstrukcji mostu kolejowego :-D

Nigdy nie jest się samotnym, mając gumową kaczuszkę.
(Douglas Adams)
 
karolski_tomasz Mężczyzna
Open Giżycko

337

2012-07-24 11:57:52

świetnie, brawo, super fotka, to teraz pozostaje w sferze marzeń projekt i dofinansowanie na odbudowę kolejowego mostu obrotowego w Giżycku, to dopiero była by gratka :)

Salon/Serwis/Usługi Komputerowe, Informatyczne, Foto i Graficzne
awt.pl design studio
ul. Daszyńskiego 9, 11-500 Giżycko
tel: 502643493
 
jajcek2006
Użytkownik usunięty

2012-07-24 12:04:01

vooda:

jajcek2006:

Czy kol.Vooda byłby tak uprzejmy skomentować to zdjęcie?

Bardzo się cieszę, iż odnalazło się kolejne zdjęcie otwartego mostu kolejowego. To zmienia postać rzeczy. Cieszy mnie też to, iż temat podjęli i z uporem dogrzebali się potwierdzenia faktów pasjonaci z OFG, podczas kiedy profesjonalni, lokalni historycy pisali w swych publikacjach o "niezbyt ciekawej" konstrukcji mostu kolejowego :-D

ja bym powiedział raczej , iż materiałów dokumentujących obrotowy most kolejowy w Lotzen jest tyle ,że można zorganizować całą galerię z rysem techniczno-historycznym.

 
atos Mężczyzna
na bocznym torze

2,599

2012-07-24 12:09:18

vooda:

Bardzo się cieszę, iż odnalazło się kolejne zdjęcie otwartego mostu kolejowego. To zmienia postać rzeczy. Cieszy mnie też to, iż temat podjęli i z uporem dogrzebali się potwierdzenia faktów pasjonaci z OFG, podczas kiedy profesjonalni, lokalni historycy pisali w swych publikacjach o "niezbyt ciekawej" konstrukcji mostu kolejowego :-D

zawsze twierdziłem że była to konstrukcja ruchoma. Po jednej z dyskusji z kol. vooda nawet podjąłem się zrobienia pomiarów zachowanych reliktów "starego" mostu, a wyniki swego czasu opublikowałem na tym forum.
Ciekawostką jest jednak fakt iż na Kan. Wilkaskim most kolejowy zawsze miał konstrukcję stałą i wysoką tak jak obecnie (choć tzw' Wyspa Gizycko wraz z twierdzą była przystosowana do walki okrężnej), ale to wynika z wysokości terenu w tamtym miejscu
http://s10.postimage.org/jvr7fvb95/Rysunek1.jpg

karolski_tomasz:

świetnie, brawo, super fotka, to teraz pozostaje w sferze marzeń projekt i dofinansowanie na odbudowę kolejowego mostu obrotowego w Giżycku, to dopiero była by gratka :)

kolej na odcinku Korsze_Ełk ledwie funkcjonuje i jest nierentowna więc wcześniej czy później ją zamkną- wówczas można by było odtworzyć np. w formie deptaka, a ulokowany nieco dalej most zwodzony w ciągu scieżki rowerowej.
Wraz z zachowanym mostem na Olsztyńskiej byłaby to niezła atrakcja- trzy ruchome mosty na odcinku kilkuset metrów.
Tyle że jest to nierealne :(

pół biedy- wyłożyć się na piasku, cała bieda- na asfalcie

Przejdź do strony: , 1, 2, 3, 4 [56, 7,