Oznakowanie mostu

Autor Wiadomość
nik

144

2010-08-26 11:37:02

Zastanawia mnie ile było do tej pory interwencji w zwiazku z uderzeniami rowerów umieszczonych na samochodach o "bariere wysokosciową" na moscie zwodzonym (nie licząc już tych zdarzeń bez interwencji)? Z relacji moich znajomych mieszkajacych nieopodal wynika, ze nie ma dnia aby ktoś w te bariery nie przydzwonił. Przyznaję, ze nie przygladałam sie tym oznaczeniom, ale jesli mielibyśmy sie tytułowac miastem przyjaznym turystom to chyba powinny byc one wyraźne na tyle by ludzie nie wyrywali mocowań z rowerami z dachów i nie niszczyli sprzętu.
Oznakowanie okolicy mostu to generalnie, moim zdaniem, niedopatrzona kwestia- brak informacji o samym obiekcie, którym tak sie miasto szczyci- wstyd, brak tablicy informacyjnej o mozliwości objazdu- koniec języka za przewodnika.

 
Feniks Mężczyzna
www.myspace.com/drun

435

2010-08-26 13:51:00

Moim zdaniem te wiszące oznakowanie to jakaś nieprzemyślana pomyłka. Niektóre samochody osobowe ledwie przejeżdżały przez most. O ile się nie mylę, maksymalne obciążenie mostu to około 2 tony a samochody typu VW transporter czy Ford transit spokojnie mieszczą się w tych granicach ale żaden z nich nie przejedzie bo jakiś "burak" umieścić zbyt nisko kawał blachy...

www.myspace.com/drunkhousepl
 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

5,127

2010-08-27 13:16:46

Niedawno złożyłem w Starostwie Powiatowym następujące pismo z tymi oto załącznikami. Poruszony został w tym liście temat oznaczeń. Dowiadywałem się ostatnio co z tym pismem się stało(minęło przeszło 3 tygodnie od dnia złożenia pisma). Ponoć jest w Zarządzie Dróg Powiatowych. Czekam na odpowiedź.



Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!
 
jajcek2006
Użytkownik usunięty

2010-08-27 14:54:57

Istniejące "bramy" przed i za mostem nie upiększają go. Jako zabezpieczenie mostu przed przeciążaniem można zastosować dojazd do mostu po łuku na tyle dużym aby TIR nie był w stanie go pokonać i po obu stronach tego łuku ustawić ozdobne "słupy-przeszkody" o wysokości 1m np: z kamienia.Dla kierowcy TIR-a powinno to wyglądć jednoznacznie jako przeszkoda nie do pokonania.Jednocześnie osobówki+małe busy powinny wprawdzie wahadłowo ale pokonywać most dość łatwo.

 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

5,127

2010-11-28 13:15:29

[Oryginał: 2010-08-27 15:27:13]
Byłoby fajnie gdyby ktoś jeszcze wysłał jakiś list w tej sprawie do Powiatu. Wtedy może urzędnicy dostrzegliby że to te problemy to nie wymysł wścibskiego Zakrzy. Zachęcam wszystkich do wysyłania takich pism, dopiero po takim piśmie urzędnicy nie mogą zaprzeczyć że mieszkańcy nie zgłaszali takich problemów. Napisanie na forum że krawężnik jest za wysoko na przejściu na pieszych jest formą plotki, a nie zgłoszeniem decydentom że powinna coś z tym zrobić. Nie ma co liczyć na to że urzędnicy wezmą tutaj zgłoszone problemy jako rzeczy które trzeba szybko rozwiązać.
Zachęcam wszystkich do wzięcia odpowiedzialności za swoje miasto.
Zacznijcie przychodzić na sesje Rady Miejskiej(po 2 pierwszych wizytach prawdopodobnie dużo nie zrozumiecie, ale zachęcam do częstszego zachodzenia na Sesje), podpytywać swoich radnych, i spotykać się z urzędnikami w UM.
Ja zawsze grzecznie się pytam czy mieliby dla chwilkę czasu. Zazwyczaj mają od razu czas dla mnie lub każą chwilkę poczekać. Nie sądzę by w stosunku do innych mieszkańców było inaczej. Wiem że godziny pracy UM uniemożliwiają czasem normalne spotkania. Ale kiedyś poprosiłem pana z Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego by został parę minut po 15.00 i rzeczywiście czekał na mnie.
[Dodano: 2010-09-08 15:07:03]
Starosta odpowiedział. I w sumie ma rację potrzebny jest drugi most i porządna obwodówka(która swoim układem w obecnej wersji "zniechęca" do wjazdu do miasta przez Most Obrotowy. Te moje propozycje dotyczące oznakowania w kontekście tych większych inwestycji to prowizorka. Ale prawdopodobnie sporo się naczekamy na te duże inwestycje, więc proponowane dodatkowe oznaczenia nie byłyby obecnie zbyt głupim pomysłem. Musimy liczyć że w Starostwie coś mądrego wymyślą z tym naszym mostem.
Dziękuję za odpowiedź Panie Starosto!

[Dodano: 2010-11-28 13:15:29]
Jak już pewnie większość zauważyła w sprawie oznakowania mostu obrotowego sprawa parę miesięcy temu mocno ruszyła do przodu poprzez zamontowanie nowych tablic informacyjnych:


Ale przy okazji zrobili jeszcze coś co na pierwszy rzut oka na wieloletniego mieszkańca może być nie widoczne.
Dołożyli przed skrzyżowaniem z Sikorskiego znak kierujący chętnych do pojechania do Olsztyna właśnie na ulicę Sikorskiego. Ulica Sikorskiego przechodząc w Wilanowską kieruje przecież na alternatywną trasę w kierunku Szosy Obwodowej. Ile mogli dobrego, tyle zrobili.

P.S. Już dawno chciałem to zamieścić na forum, ale tak jakoś były ważniejsze sprawy.

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!
 
IS2Giżycko Mężczyzna
Wino Kobiety i Śpiew

473

2010-11-28 13:29:17

takie oznakowanie wystarczy! sprawa jest prosta i nie wiem dlaczego nikt tego jeszcze nie zrobił bo można na tym sporo zarobić
zdjąć te blachy z mostu, zostawić oznakowanie jakie jest i postawić jeden patrol policji przy moście i każdego tuż przed wjazdem albo zaraz po karać grzywną 500 zł!
przec cb radio podali by sobie żeby zmieniac trasę bo tam są wścibskie misiaczki  ;-)
usłany legendą policyjną most (po 3 miesiacach mogli by juz nie patrolowac) omijany byłby przez duże samochody szerokim łukiem (czytaj obwódówka)

... drzewo wolności trzeba podlewać krwią patriotów, tyranów i zdrajców ...
 
jajcek2006
Użytkownik usunięty

2010-11-28 13:59:56

Zakrza:

...… dodatkowe oznaczenia nie byłyby obecnie zbyt głupim pomysłem. Musimy liczyć że w Starostwie coś mądrego wymyślą z tym naszym mostem.

Budowa drugiego mostu przy "kolejowym" ok. , ale co mamy dalej - ulice św.Brunona. Czy ona nadaje się do dwukierunkowego ruchu kołowego? Po pierwsze jest za wąska , no i ten bruk. Wątpię w rozsądek tego rozwiązania jako zastępstwa. A pomysł wyłączenia mostu zabytkowego z ruchu kołowego spowoduje jego ostateczną degradację - gdyż nie będzie czynnika konieczności utrzymania go w należytym stanie. (zniknie problem to i znikną na niego konieczne fundusze)
Wg. mnie w trybie b.pilnym należy przywrócić pełną sprawność "mostu zabytkowego" z jednoczesną naprawą jego drewnianej nawierzchni. Ponadto przed przyczółkami mostu wykonać odpowiednie szykany drogowe (przewężenia i łuki) ograniczające skutecznie gabaryty wjeżdżających pojazdów.

 
jorg1

6

2014-08-06 12:50:34

Nośność mostu została zwiększona o 1 tonę do 3,5 tony.Czym starszy tym zdrowszy!

 
Stary OFG.PL
OFG.PL

591

2014-08-06 15:17:02

Nic, tylko skakać po nim z uciechy...