Przejdź do strony: Poprzednia [12, 3, 4 ... 51,

Kącik samochodowy czyli małe problemiki

Autor Wiadomość
Blade847

2,072

2008-11-26 21:55:46

Witam, chciałbym założyć temat, w którym można zapytać się, poradzić lub podzielić się swoimi wskazówkami z zakresu swoich ostatnich problemów z samochodem. Dokładnie chciałbym żeby było to miejsce, gdzie można byłoby zadać pytanie, na temat zaistniałego problemu,problemiku a nawet najmniejszej drobnostki związanej z waszym samochodem.
Osobiście ja w swoim Golfiku III dzisiaj miałem problemy z odpaleniem samochodu, chyba przez 15 minut, nie wiem czy to było spowodowane ze stał minimalnie pod górkę , czy to był mróz, czy może dlatego że zgasiłem go 24 godziny temu, jak chodził na gazie.co wy o tym sądzicie?
Kolejny problem mam że jeżeli nie rozgrzeje dobrze silnika to mi gaśnie, i muszę go trochę lekko przygazować przez pewien czas żeby nabrał temperatury i normalnie chodził bez dodawania gazu.Ponieważ jak jest zimny i zostawię go na luzie i nie dodaje gazu to się dusi i gaśnie.Można to jakoś zrobić żeby zimny nie tracił obrotów i nie gasł?
Za wszystkie wskazówki serdecznie dziękuję :)

 
kubik Mężczyzna

283

2008-11-26 22:10:45

Troche mało piszesz,ale zakładam,że paliwo było na rezerwie,tylko wtedy może nie odpalić z powodu pochylenia terenu.
Objawy jakie piszesz+ auto z gazem-widać,że ktoś się za bardzo nie przejmował się instalacją.
Co mogę poradzić,filtry,świece i przewody + regulacja będzie cacy.
Pozdr.

Kosmetyka Aut.
 
VaTo^ Mężczyzna
ofg.pl

94

2008-11-26 22:53:58

Dokładnie co do gaśnięcia to trzeba sie przyczepić gazu. Tak jak kubik napisał filtry,świece i przewody ale ja myślę ze regulacja załatwi większość problemów. Dobry pomysł na temat :)

 
calbus

36

2008-11-26 22:59:58

Tak jak napisał "kubik" - trochę za mało danych. "Zagazowanych" samochodów używam od 10 lat, i tak na prawdę, to problemów nie miałem do czasu używania samochodu z wtryskiem K-etronic (MB-190). Ale na to składa się bardzo wiele czynników - poziom techniczny instalacji gazowej, jakość świec i przewodów w.n. Ale wg. moich obserwacji ma tutaj znaczenie to. że nie ma normy na skład proporcje mieszanki propanu i butanu. W moim przypadku problemy występowały w okresie jesenno-zimowo-wiosenym. Moja instalacja automatycznie przełączała się na gaz po przekroczeniu 2 tyś. obrotów. A to często zdarzało się na niezbyt rozgrzanym silniku. Objawiało się to tzw. "strzałami" w układ dolotowy (w efekcie jednego z nich mam rozwalony przepływomierz). Dodam, że przewody w.n. oraz świece wymieniane nawet przed czasem.
Dlatego od kilku dni "zdradziłem" swego MB 190 dla Opla Vectra z silnikiem Diesla. Pali o wiele mniej - co w przeliczeniu na koszty paliwa wychodzi na jedno. Tylko ta "kultura" zawieszenia, prowadzenie itp. - to jak porównanie wozu z drewnianymi kołami z wozem z pneumatykami.

 
Blade847

2,072

2008-11-26 23:17:10

Powiem wam że świece wymienione, mechanik radził mi wymienić przewody na miedziane, a kolega za to pisze że może to być parownik od gazu i filtry paliwa i gazu, konkrety czyli jakie, co sądzicie o tym? :)

 
xjacobs Mężczyzna

2,275

2008-11-26 23:42:46

na samym początku proponuję nie odpalać na gazie :) pojezdzij, przedmuchaj go na benzynie  ;)



 
calbus

36

2008-11-27 10:25:10

VaTo^:

Dokładnie co do gaśnięcia to trzeba sie przyczepić gazu. Tak jak kubik napisał filtry,świece i przewody ale ja myślę ze regulacja załatwi większość problemów. Dobry pomysł na temat :)

Regulacja załatwi - tylko tyle, że po każdym tankowaniu. Nawet tankując w jednej stacji, nie ma gwarancji, że skład mieszanki jest taki sam. - Z tą opinią zetknąłem się u wielu "gazownikow"
Wcześniej jeden z nich namówił mnie na wymianę parownika, filtra.. Efekt opisałem wcześniej. W sumie wyrzucone pieniądze a "strzały" zdarzały się. Latem było fajnie. Odpalałem i jeździłem tylko na gazie (rozwalony przepływomierz) bez najmniejszych problemów. Od niecałego miesiąca horror powrócił i "merol" czeka na remont a ja przesiadłem się na Diesla.

 
Alien Mężczyzna
gertis.pl

1,527

2008-11-27 11:03:34

Jeżeli źle pracuje na gazie to szybciuchno do gazownika.
Jeżeli źle pracuje na benzynie to trochę gorzej. Napisz jaki masz silnik w golfie. Bardzo często siadają w nim silniki krokowe czy regulatory biegu jałowego. Niestety tego się nie reguluje, jedynie można spróbować wyczyścić ekstrakcyjną czy zmywaczem do gaźników, a jak nadal nie zadziała to wymienić.
Każdy dobry elektryk to sprawdzi na podstawie wskazań jakie powinny mieć wg. książki te czujniki. Opcja z awarią w okolicach wtrysku (w szczegóglności jak jest monowtrysk) jest bardzo prawdopodobna.
Naturalnie świece, przewody, kopułka i palec rozdzielacza również prawdopodobne, chociaż nie reagowałoby jakoś specjalnie na nagrzanie silnika.
Może być równie dobrze posadzony jakiś czujnik, np. temperatury, też często awarie łapią.
No i najważniejsze… filtry bym zmienił wszystkie od razu jeżeli to nie było wcześniej robione. Zapchany filtr paliwa też może się tak zachowywać. Sporadycznie.. ale może. A to najtańsza wymiana. Jeżeli dobrze się orientuje to znajdziesz go w okolicach tylnego lewego koła, dostęp od kanału  ;)
Stanie pod górkę nie powinno wpływać, chyba, że masz litr paliwa w zbiorniku  ;). To też nierozsądne bo jeżdżąc na gazie powinno się mieć na tylko dużo paliwa aby pompa paliwa mogła się chłodzić (chłodzona jest paliwem :)). W golfie to co najmniej 20 litrów. Naturalnie na zimę polecam więcej, najlepiej do pełna jeżeli dużo jeździsz. Do lata i tak niewiele zostanie.
Gaz ma inną kaloryczność od benzyny, a co najgorsze jest podawany w postaci gazowej do wtrysku, co powoduje, że na zimnym silniku mogą powstawać niezdrowe rozprężenia. Teoretycznie gasić też warto by było na benzynie ale nie można dramatyzować. Ja tam zawsze gaszę na gazie we wszystkich samochodach, tylko odpalam na benzie. Bo te pierwsze kilka minut to krytyczny moment dla pracy silnika, to on warunkuje ile silnik pożyje i z jaką sprawnością :). A powinno być tak, że przekręcasz kluczyk, odpalasz bez gazu, tryka na wolnych obrotach kilka sekund, wsiadasz i jedziesz. Jeżeli bardzo zimno to z kilku sekund musi się zrobić i 30, a jak mrozy stulecie to i kilka minut. Jednak najlepiej się silnik rozgrzewa i smaruje w trakcie jazdy. No chyba, że w Land Roverze 109  ;), on ma musowe 5 minut rozgrzewki przed zabawami.

 
xjacobs Mężczyzna

2,275

2008-11-27 14:04:34

trzeba było alien od razu napisać, że wszystko powinien wymienić, a nie tak sie rozwodzić :)



 
Blade847

2,072

2008-11-27 15:21:26

Dobra to ja mam silnik 1.4 , gaz jest od 4 lat więc chyba filtry przydałoby się wymienić i filtr paliwa jak widziałem w kanale to już prawdziwy zabytek, myślę że trochę regulacji gazu po 4 latach tez nie zaszkodzi :) co wy na to?
Ogólnie silnik chodzi cicho, równo i sucho, z zapłonem tez nie ma większych problemów, jak kończę jazdę na benzynie. Dzisiaj z wujkiem rozmawiałem to stwierdził że silnik nie powinien mi się grzać do 96-100 stopni, i coś może być z chłodzeniem?
Możecie mi napisać gdzie znajdują się serwisy od Gazu?

 
TABLICOMAN_NGI
Użytkownik usunięty

2008-11-27 17:24:09

Blade847:

Możecie mi napisać gdzie znajdują się serwisy od Gazu?

Podobno w Lagunie znają się na el pi dżi.
Ja ze swoim raz tylko miałem problemy z rana, w ten wtorek. Odpaliłem go bez problemów, silnik chodził, a ja odsnieżałem furę. Po paru minutach musiałem zgasić silnik bo zapomniałęm wystawić bata na dach z bagaznika (na kluczyk mam kufer niestety). Jak ponownie go odpaliłem to gasł na wolnych obrotach i to zarówno na gazie jak i na benzynie. Musiałem go gazowac troche przez pare minut, w tym celu robiłem kółeczka po placu, żeby się rozgrzał silnik. Później wszystko wróciło do normy, wiecej przygód nie miałem z nim.

 
Alien Mężczyzna
gertis.pl

1,527

2008-11-27 18:09:30

xjacobs:

trzeba było alien od razu napisać, że wszystko powinien wymienić, a nie tak sie rozwodzić :)

Przecież nie trzeba wszystkiego powymieniać. Wtedy nie było by sensu trzymać tego samochodu.

Blade847 :

Dobra to ja mam silnik 1.4 , gaz jest od 4 lat więc chyba filtry przydałoby się wymienić i filtr paliwa jak widziałem w kanale to już prawdziwy zabytek, myślę że trochę regulacji gazu po 4 latach tez nie zaszkodzi :) co wy na to?

Przeglądu instalacji gazowej powinno się dokonywać przynajmniej raz w roku. W tym wymiana filtra gazu, a po sporym przebiegu nawet regeneracja membran w mieszalniku. Regulacja samej instalacji też jest wskazana co jakiś czas. W szczególności, żę czujniki się starzeją…

Blade847 :

Ogólnie silnik chodzi cicho, równo i sucho, z zapłonem tez nie ma większych problemów, jak kończę jazdę na benzynie. Dzisiaj z wujkiem rozmawiałem to stwierdził że silnik nie powinien mi się grzać do 96-100 stopni, i coś może być z chłodzeniem?

Nie napisałeś nadal czy problemy są na gazie czy na benzynie.
Silnik 1.4 powinien mieć temperaturę otwarcia termostatu w granicach 87-90 stopni, w zależności od konkretnego termostatu. 100 stopni to już przegięcie. Jednak samo to nie ma wpływu na jego pracę, wyłącznie na zużycie. No chyba, że tak jak sugerowałem wcześniej, masz uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego to może powodować wariowanie obrotów.

Blade847 :

Możecie mi napisać gdzie znajdują się serwisy od Gazu?

Ja korzystam z usług p. Juchniewicza na ul. Obwodowej tam za hurtownią p. Nowakowskiego (były POM). Tam też mogą Ci chyba posprawdzać czujniki.

 
Blade847

2,072

2008-11-27 19:42:57

Właśnie przyjechałem i miałem problemy wyłącznie na gaz, jak trochę pochodził na benzynie i potem już chodził samodzielnie, niestety jak przełączyłem go za chwilke na gaz po 5 minutach znowu powtórka z rozrywki i na niskich obrotach gasł. Nie gaśnie jak jest rozgrzany :)

 
xjacobs Mężczyzna

2,275

2008-11-27 19:48:44

Alien:

xjacobs:

trzeba było alien od razu napisać, że wszystko powinien wymienić, a nie tak sie rozwodzić :)

Przecież nie trzeba wszystkiego powymieniać. Wtedy nie było by sensu trzymać tego samochodu.

jasne, że nie trzeba :D ale napisałeś tak, jakby miał to zrobić :)



 
Alien Mężczyzna
gertis.pl

1,527

2008-11-27 20:20:44

Blade847:

Właśnie przyjechałem i miałem problemy wyłącznie na gaz, jak trochę pochodził na benzynie i potem już chodził samodzielnie, niestety jak przełączyłem go za chwilke na gaz po 5 minutach znowu powtórka z rozrywki i na niskich obrotach gasł. Nie gaśnie jak jest rozgrzany :)

Moja rada.. jedź do serwisu LPG i nie kłopocz się szukaniem rozwiązania :)
Za diagnozę porządny serwis nic nie weźmie a będziesz wiedział co i jak.

Przejdź do strony: Poprzednia [12, 3, 4 ... 51,