Przejdź do strony: , 1 [2Następna

Zobacz Giżycko i... żyj!

Autor Wiadomość
Groszek

525

2007-02-20 12:14:15

To w takim razie ja jakiś dziwny jestem, bo jazda po mazurskich drogach (pomijając fatalną jakość nawierzchni) jest dla mnie najprzyjemniejszą z możliwych. Zawsze wracając z innych regionów czekam tylko kiedy wreszcie skończą się te nudne, proste, łyse drogi a zaczną wreszcie emocjonujące, kręte i zalesione odcinki. Przykładowo jadąc z Gdańska najpierw z utęsknieniem czekam kiedy wreszcie opuszczę "siódemkę" bo jazda nią zawsze jest stresująca, później odcinek 16stki z Ostródy do Olsztyna - tu jeszcze bywa gorąco, wzmożone wyprzedzanie i wyraźny wzrost prędkości pojazdów można zauważyć zwłaszcza na przebudowanym Odcinku - tuż przed Olsztynem, gdzie droga została poszerzona i dobudowane zostały utwardzone pobocza… corrida prawie jak na siódemce. Potem Olsztyn - Mrągowo - tu już coraz spokojniej, tylko TIRy utrudniają życie. No i wreszcie upragniony i wyczekiwny fragment drogi Mrągowo-Giżycko (chociaż ten odcinek przed Rynem od strony Mrągowa, gdzie położona została kilka lat temu nowa nawierzchnia, po wycince drzew która miała miejsce poprzedniej zimy bardzo utracił moim zdaniem już swój wyjątkowy charakter. Drzewa oddalone od drogi dają poczucie większej przestrzeni i osłabia to moim zdaniem uwagę kierowcy, a jednak zakręty w tym miejscu wymagają jej jak najwięcej). Jednym słowem - drogi w naszym regionie są wyjątkowe, niepowtarzalne i dają wrażenie zupełnie innej jazdy niz gdziekolwiek indziej. Nieodżałowaną stratą byłaby rezygnacja z tego i upodobnienie naszych dróg do tysięcy innych łysych i śmierdzących roztopionym asfaltem, jakich pełno w całej Polsce. Jestem za wycinaniem drzew na zakrętach, jednak też z umiarem. Miałem juz wypadek, w trakcie którego uderzyłem w drzewo - skutki były fatalne, ale nie zarzucam nikomu winy, a tym bardziej drzewu, które to ja chciałem przesunąć, a nie ono weszło mi w drogę.

Drogowcy jednak wychodzą z założenia " nie karać użytkowników dróg za najmniejszy błąd wyrokiem śmierci z natychmiastowym wykonaniem" (takie hasło przyciągnęli ze Skandynawii, tak jak jazdę na światłach przez cały rok (też uważam, ze to nie do końca potrzebny wymysł, zwłaszcza w terenie zabudowanym będzie utrudnieniem życia dla kierowców) i ciężko ich przekonać, że drzewa przy drodze mają o wiele większe znaczenie dla całego regionu niż im się wydaje. Problem polega bowiem na tym, że ludzie np. z Gdańska, czy Warszawy dostają za zadanie poprawę bezpieczeństwa na drogach Warmii i Mazur - bywają tam rzadko lub wcale a jedyny problem jaki tam widzą to drzewa w skrajni przyczyniające się do takiej a nie innej śmiertelności wypadków. Nie rozumiejąc tak naprawdę (znają postawę ekologów i mieszkańców tych terenów, przyjmują ją i twierdzą że wiedzą o co w tym chodzi, jednak uważam, że jak i syty głodnego tak i oni nie zrozumieją tak naprawdę problemu) widzą tylko jedno rozwiązanie - wyciąć. Przykre, ale tak to wygląda.

OPAKOWANIA JEDNORAZOWE
Plac Targowy 11 (obok Kuchni Wietnamskiej)
Najlepsze ceny. Zapraszamy!
 
Moris Mężczyzna
nadszyszkownik

6,860

2008-12-28 19:59:40

Dobry rok na drogach Warmii i Mazur
Olsztyn - W tym roku olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadził prace budowlane i remontowe na ponad 200 km dróg krajowych.
Do najważniejszych inwestycji drogowych w br. w woj. warmińsko-mazurskim należą: zakończenie przebudowy odcinków drogi ekspresowej S22 od Elbląga do granicy państwa w Grzechotkach (50 km); przebudowa drogi nr 16 od Gietrzwałdu do Naglad (odcinek Ostróda - Olsztyn) i od Wójtowa do Barczewa (odcinek Olsztyn -Mrągowo,14 km) oraz przebudowa drogi nr 51 od Barcikowa do Spręcowa oraz budowa obwodnicy Spręcowa (odcinek Olsztyn - Dobre Miasto,7,5 km).
Jednocześnie rozpoczęto: przebudowę drogi nr 16 na odcinku Barczewo-Biskupiec (18,4 km); budowę drogi S-7 na odcinku Elbląg-Pasłęk (14 km); budowę obwodnicy Gołdapi w ciągu drogi nr 65(5,6 km)
Ponadto w tym roku odnowiono nawierzchnię dróg na łącznej długości około 100 km.
Plany na rok przyszły przewidują kontynuację inwestycji z tego roku na długości 40,3 km (rozpoczęte w 2008 + budowa nowego przebiegu dróg 58 i 63 w Piszu – rozpoczęta w 2007). Rozpoczną się nowe inwestycje na łącznej długości 81,9 km. Jest to budowa odcinków drogi ekspresowej S-7: Pasłęk – Miłomłyn (36,5 km) oraz Olsztynek – Nidzica wraz z obwodnicą Olsztynka w ciągu drogi nr 51 (31, 3 km). Powstaną też obwodnice: zachodnia Mrągowa w ciągu drogi nr 59 (6,5 km) i Olecka w ciągu drogi nr 65 (7,6 km).
Ponadto w 2009 r. zostanie odnowiona nawierzchnia na łącznej długości 85 km.
źródło: (PAP/GDDKiA)
tak na podsumowanie odchodzącego roku 2008

Boso, ale w ostrogach... * Nie bój się robić dużych kroków naprzód. Dwoma małymi krokami nie pokonasz przepaści * moris@ofg.pl ;-) * Jędruś - Najpiękniejszy uśmiech ;-) * Jak ja kocham te Mazury !!!* Profil CB Radio na NK ;-) *Familie.pl **** Giżyckopedia ***
ɐʞooqʇǝu oƃǝɾoʍs ǝıqnן oƃǝʇɐןp


 
fuledzki
wojciech łukowski

1,291

2008-12-28 20:54:08

jechałem jesienią z Lidzbarka Warmińskiego do Giżycka. Za Bartoszycami aż do Kętrzyna jechałem kosmiczną wręcz drogą, samochód odrywał się od nowego asfaltu.
W Kętrzynie postanowiłem, że pojadę drogą do Węgorzewa, a dopiero potem do Giżycka. Odcinek Kętrzyn - Węgorzewo zachwycił mnie urodą, o której przez lata zapomniałem. Starodrzew po obu stronach, widoki szczegolnej urody, szczegolnie w poblizu jeziora Rydzowka. Starawy asfalt.
MOże lepiej gdyby tak zostało?

Przejdź do strony: , 1 [2Następna