Lepsza widoczność firmy w internecie

Autor Wiadomość
Bromar Mężczyzna

1,775

2016-02-29 11:40:41

Do wielu przedsiębiorców dzwonią przeróżni "domokrążcy" i oferują swoje produkty typu katalog firm lub książki telefoniczne (często rzędu kilkuset złotych rocznie). Są to zwykle sukcesorzy lub naśladowcy dawnych wydawnictw papierowych. Dziś raczej się to nie sprawdza, bo jest wszechobecny internet. Ale biznesmeni od wszelkiej maści katalogów firm dalej dbają o swój biznes (i nie ma w tym nic złego), choć sami przedsiębiorcy zazwyczaj nie mają już żadnych korzyści z tytułu obecności w takich wydawnictwach (a tak nie powinno być).

My internauci zazwyczaj jeśli czegoś szukamy, to szukamy tego w wyszukiwarce Google. Google ma też swoje mapy i jeśli szukający wpisują w wyszukiwarce nazwę firmy to najpierw w wynikach wyszukiwania pojawiają się pinezki firm. Każdy przedsiębiorca może mieć bezpłatnie wizytówkę swojej firmy w mapach Google. Swoją firmę najlepiej dodać (jeśli jeszcze jej nie ma w mapach) przez panel Google Moja Firma . Jeśli wizytówka jest już na mapach, to warto przejąć kontrolę nad taką wizytówką - na mapach wystarczy naklikać "Zgłoś prawo do tej firmy" i dalej postępować wg instrukcji. Ogólnie te czynności są stosunkowo proste i można wykonać je samodzielnie. Jeśli jednak te czynności sprawiają trudności, to zawsze można przeczytać artykuły z centrum pomocy Google lub zadać pytanie na dedykowanym forum Map Google. Ale jeśli jednak jesteś przedsiębiorcą, ale masz ważniejsze sprawy na głowie, to mogę polecić swoją osobę do (odpłatnego) wsparcia w tym zakresie. Mam duże doświadczenie z zakresu produktów Google, więc będziesz miał/a pewność dobrze wykonanej usługi. Ale jeszcze raz zaznaczam, że obecność firmy w mapach Google jest bezpłatna i nie ma absolutnie żadnej konieczności korzystania z usług firm zewnętrznych (bo też firmy z Polski wydzwaniają w tej sprawie). Celem tego wpisu nie jest naganianie sobie klientów, a popularyzacja coraz bardziej popularnej bezpłatnej usługi .
Nie widzę przeszkód aby i na tym forum podyskutować na ten temat.

"Children must be taught how to think, not what to think" - Margaret Mead
 
Z.J. Mężczyzna

2,538

2016-02-29 15:21:07

Podpisuję się pod powyższym. To jednak sprawdza się tylko wtedy, gdy ktoś szuka czegoś na mapie lub zna nazwę firmy.

Jeżeli ktoś czegoś szuka, ale nazwy firmy lub właściciela nie zna, to wpisuje do wyszukiwarki tzw. słowa kluczowe. Ktoś np. szuka noclegu - to nie będzie wpisywał "Pani Janina Kowalska, Wilkasy, ul. Domkowa 15", tylko będzie szukał pod hasłem ogólnym - np. "domki letniskowe mazury"… a potem złapie się za głowę widząc pół miliona pozycji.
Ten, kto jest wyżej w wynikach wyszukiwań, ten ma więcej odwiedzin i przez to większą skuteczność reklamy.

W tym przypadku można skorzystać z usług firm zajmujących się tzw. pozycjonowaniem (jest to usługa dosyć droga i na rynku bardzo wielu jest naciągaczy) lub wykupić reklamę na stronie już wypozycjonowanej - np. na tej http://tinyurl.com/domkiletniskowe

W tym miejscu polecam usługi mojego portalu, który dla większości fraz związanych z jachtami i turystyką jest w czołówce wyników wyszukiwań. Poza tym działa na rynku na tyle długo, że wielu ludzi poleca go swoim znajomym - ok. 30-40% odwiedzin jest bezpośrednia (ktoś miał adres i go wpisał do przeglądarki zamiast szukać w Google).

Jeżeli chce się jednak dotrzeć do jakiejś wąskiej grupy ludzi - warto również zainteresować się reklamą na forach społecznościowych odwiedzanych przez interesującą nas grupę docelową - np. OFG.PL :ok:

 
Bromar Mężczyzna

1,775

2016-02-29 16:02:45

Dziś pozycjonowanie stron jest jak stąpanie po kruchym lodzie. Osobiście bardzo odradzam korzystania z usług pozycjonowania, które polega na katalogowaniu strony. Aby strona internetowa miała dobre pozycje w sieci musi mieć dobrą reputację, dobrą historię i być czymś wartościowym. Wiek stron też ma znaczenie. Więc jeśli masz jakąś kwaterę, domek, to rzeczywiście lepiej skorzystać z oferty mazury.info.pl niż płacić jakimś firmom z Polski za pozycjonowanie (które raczej skończy się banem w Google niże dobrymi pozycjami). W zakresie kwater prywatnych ciekawą alternatywą i zyskującą w świecie na popularności jest Airbnb - działa to szczególnie fajnie, gdy chce się pozyskać klientów ze świata. Gdy potrzebowałem noclegu za granicą w rozsądnej cenie to skorzystałem z tej platformy. W Polsce nie jest jeszcze tak popularna jak na zachodzie, ale to pewnie kwestia czasu. To trochę jak kupowanie na Allegro :) - ryzyko jest, ale większa gwarancja niż bezpośrednie wynajęcie u nieznanych osób.

A wracając do pozycjonowania stron - dziś to jest cały zespół czynności przy stronie i trzeba posiadać dużą wiedzę w tym zakresie, aby to się opłacało. Moim zdanie znaczna część firm oferujących pozycjonowanie zatrzymała się w swojej "technice" na czasach przeszłych i dziś ich działania bardziej szkodzą niż pomagają. Dobre SEO dziś kosztuje ogromne pieniądze.

"Children must be taught how to think, not what to think" - Margaret Mead