Regulamin

Ta wersja regulaminu obowiązuje od 26 sierpnia 2008 r. (zobacz starą wersję regulaminu).

  • I. Definicje:

    rozwiń »

    1. Oficjalne Forum Giżycka, zwane dalej OFG, to internetowe forum zrzeszające osoby, które:
      • wypowiadają się na tematy dotyczące Giżycka, jego mieszkańców oraz innych wartych poruszenia zagadnień,
      • zamieszczają zdjęcia w Galerii OFG,
      • budują bazę informacyjną o Giżycku, jego mieszkańcach i okolicach poprzez korzystanie z podstron dostępnych w menu serwisu.
    2. Galeria OFG — miejsce, gdzie każdy zalogowany użytkownik ma prawo do zamieszczenia, komentowania i oceniania zdjęć.
    3. Post — wypowiedź na forum, wiadomość napisana w temacie.
    4. Avatary — to niewielkie pliki graficzne pokazujące się pod nickiem autora obok wysłanej wiadomości.
    5. Administrator Forum — osoba odpowiedzialna za techniczną stronę forum (z dostępem do wszystkich opcji na forum) oraz z prawem do utrzymania porządku i poziomu forum. Ma decydujący głos we wszystkich sprawach związanych z organizacją i działaniami moderatorów na OFG.
    6. Moderator Forum, zwany dalej moderatorem — osoba odpowiedzialna za utrzymanie porządku i poziomu wypowiedzi na forum oraz wypowiedzi w Galerii OFG.
    7. Moderator Galerii — osoba odpowiedzialna za utrzymanie porządku i poziomu galerii.
    8. Zwykły użytkownik — osoba zarejestrowana na OFG, która może udzielać się na forum.
    9. Wyróżniony użytkownik — osoba, która została nagrodzona za wkład w tworzeniu forum i galerii OFG poprzez znaczne podnoszenie poziomu dyskusji i zamieszczonych fotografii.
    10. Zbanowany użytkownik — osoba, która została ukarana za łamanie regulaminu i nie mogąca brać czynnego udziału na forum OFG.
    11. Usunięty użytkownik — to osoba, której konto na OFG zostało usunięte.
    12. Gość — osoba niezarejestrowana na forum, ale zaglądająca na OFG.
  • II. Postanowienia ogólne:
    1. Na forum obowiązuje netykieta i kultura osobista (rozwiń netykietę).
      1. Nie wysyłaj kilku wiadomości jedna po drugiej chyba, że nie masz możliwości edycji pierwszej wypowiedzi (opcja „Edytuj” znika po godzinie).
      2. Nie wstawiaj obiektów (np. zdjęć) szerszych lub wyższych niż miejsce na wiadomość.
      3. Nie publikuj avatarów i innych obrazków o treści obraźliwej, obscenicznej, wulgarnej, oszczerczej, ogólnie przyjęte jako erotyczne i/lub pornograficzne.
      4. Jeśli chcesz zwrócić komuś uwagę, zrób to kulturalnie, najlepiej poprzez system prywatnych wiadomości.
      5. Nie bądź nachalny, np. nie wysyłaj PW do osób, które sobie tego nie życzą.
      6. Ignoruj użytkowników, których jedynym celem jest dokuczanie i krytykowanie. Twoje odpowiedzi na ich posty będą jedynie zachętą do dalszej działalności i również mogą zostać usunięte.
      7. Staraj się wyrażać jasno, klarownie. Używaj poprawnej polszczyzny, w razie wątpliwości skorzystaj ze słownika ortograficznego.
      8. Zanim coś napiszesz, o coś zapytasz – upewnij się, że ktoś nie zrobił tego wcześniej (np. korzystając z wyszukiwarki). Zadając pytanie, formułuj je precyzyjnie, eliminując wszelkie niepewności.
      9. Jeśli wypowiadasz się w już istniejącym wątku (temacie), pisz na temat.
      10. Tworząc nowy temat, nazwij go tak, aby prosto i zwięźle wyjaśniał, czego dotyczy.
      11. Korzystaj z udostępnionej na forum możliwości formatowania tekstu, wyjaśnionej pod formularzem tworzenia wiadomości, m.in. poprawnie formatuj cytaty. Cytuj tylko ten fragment, na który odpowiadasz. Z drugiej strony, pamiętaj, że formatowanie treści ma ułatwić czytanie wiadomości, a nie utrudnić, stosuj je więc z rozsądkiem.
      12. Nie pisz całych wyrazów, a tym bardziej zdań, wielkimi literami.
      13. Nie wysyłaj łańcuszków szczęścia.
      14. Nie powtarzaj zbędnych znaków, np. !! lub ??
      15. Nie wklejaj całych cudzych wypowiedzi lub artykułów. Cytuj jedynie te istotne fragmenty, do których odwołujesz się w swojej wypowiedzi. Podawaj linki do źródeł!
      16. Nie podszywaj się pod innych.
      17. Nie nadużywaj emotikonek.
      18. Nie używaj "nowomowy" w stylu "jush", "tesh".
    2. Korzystanie z serwisu OFG.pl oznacza akceptację regulaminu OFG i Galerii OFG.
  • III. Prawa użytkowników i moderatorów:
    1. Użytkownikowi zabrania się:
      1. wysyłać takiej samej wiadomości w kilku miejscach naraz,
      2. wysyłać wiadomości niezwiązanych z tematem dyskusji (jest to tzw. offtopic). Jeśli chcemy odbiec od tematu, należy w tym celu utworzyć nowy wątek.
      3. pisać całych wyrazów wielkimi literami — w Internecie jest to odbierane jako krzyk,
      4. publikować wiadomości łamiących polskie prawo,
      5. używania wyrazów wulgarnych oraz obrażających innych użytkowników forum,
      6. umieszczania na forum i w galerii treści naruszających uczucia religijne, normy społeczne, etyczne, obyczajowe oraz wzywające do nienawiści,
      7. umieszczania na forum i w galerii reklam bez zgody administratorów,
      8. podszywania się pod innych użytkowników forum,
      9. posiadania kilku kont (chyba, że administrator wyrazi na to zgodę),
      10. zamieszczania w galerii zdjęć niezgodnych z polskim prawem, naruszających uczucia religijne, normy społeczne, etyczne i obyczajowe.
    2. Każdy użytkownik odpowiada za treści napisanych przez siebie wiadomości i komentarzy oraz za opublikowane zdjęcia.
    3. Moderator ma prawo:
      • usunąć wiadomość naruszającą regulamin,
      • usunąć lub zamknąć temat, jeśli taki już istnieje lub jest niezgodny z netykietą,
      • przenieść temat do właściwego działu forum,
      • zmienić treść wiadomości oraz tematu, jeśli są niezgodne z regulaminem,
      • nadać ostrzeżenie użytkownikowi w przypadku naruszenia regulaminu forum i galerii.
    4. Administrator ma prawo:
      • zbanować użytkowania w przypadku, gdy w jego opinii ostrzeżenia udzielone użytkownikowi nie przyniosły poprawy,
      • zablokować konta naruszające regulamin forum,
      • nadać wyróżnienie użytkownikowi za jego wkład w rozwój forum i galerii,
      • nadać lub odebrać funkcję moderatora.
  • IV. Użytkowanie:
    1. W celu formatowania treści (pogrubienie, kursywa, cytaty itp.) korzystamy z BBCode. Instrukcja użycia znajduje się pod formularzem wypełnianym podczas pisania wiadomości.
    2. Formatowania BBCode nie obsługują sygnaturki (podpisy pod wiadomościami na forum, ustawiane w profilu). Można tam jedynie umieszczać czysty tekst.
    3. Edycja wiadomości jest dostępna tylko przez godzinę od jej napisania. Nie ma możliwości usuwania napisanych wiadomości. Nie dotyczy to administratorów i moderatorów, którzy mają prawo moderacji wszystkich wiadomości w celu zachowania czytelności forum i nadzoru nad regulaminem.
    4. Przed publikacją nowego wątku na forum należy sprawdzić, czy podobny temat nie został wcześniej założony (korzystając z wyszukiwarki lub przeglądając listę tematów na danym forum). Jeśli taki wątek już istnieje, należy napisać wiadomość w tym właśnie temacie.
    5. Przed utworzeniem nowego tematu w danym forum należy sprawdzić, czy posiada ono przyklejony regulamin na początku spisu wątków. Jeśli tak, należy się do niego stosować.
    6. Jeśli temat, w którym chcemy się udzielić, posiada własny regulamin (zawsze będzie to pierwsza wiadomość w wątku), to należy się do niego stosować.
    7. Pierwszą osobą, do której należy zgłaszać się z uwagami i pytaniami odnośnie moderacji forum są moderatorzy. Jeśli nie potrafią oni jednoznacznie rozwikłać problemu, należy zgłosić się do administratorów.
    8. Wiadomości skierowane do konkretnych użytkowników należy wysłać poprzez system prywatnych wiadomości.
    9. Należy starać się pisać poprawną polszczyzną, aby inni użytkownicy bez trudu zrozumieli treść wysłanej przez nas wiadomości.
    10. Avatary mogą mieć maksymalny rozmiar 100 x 100 px, waga ikonek nie może przekraczać 20 kilobajtów. Avatary nie mogą prezentować treści obraźliwych, wulgarnych, pornograficznych oraz innych niezgodnych z polskim prawem.
  • V. Postanowienia końcowe:
    1. Administratorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany regulaminu OFG i Galerii OFG. O wszelkich zmianach regulaminu użytkownicy będą informowani.
    2. Administratorzy, jako twórcy niniejszej witryny, zastrzegają sobie prawo podejmowania ostatecznych decyzji w każdej sprawie dotyczącej OFG. Odnosi się to również do kwestii interpretacji regulaminu — w wypadku wszelkich nieścisłości administratorzy podejmują decyzję zgodnie ze swoim przekonaniem.
    3. Wszelkie decyzje odnośnie sytuacji nie ujętych w regulaminie (lub w przypadku jakichkolwiek nieścisłości) moderatorzy podejmują wedle własnego przekonania. Ich zwierzchnikami są administratorzy, którzy mają prawo cofnąć decyzję moderatora w każdym momencie.
    4. Administratorzy i moderatorzy, jak każdy z nas, mają prawo się mylić. w razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących podjętej przez nich decyzji należy wyjaśnić sprawę z osobą zainteresowaną poprzez prywatne wiadomości, a w razie dalszych wątpliwości — zgłosić sprawę administratorowi.