Przejdź do strony: Poprzednia [12, 3, 4, 5, 6,

Elektryfikacja linii kolejowej Ełk- Korsze

Autor Wiadomość
kot bury Mężczyzna

6

2014-01-03 02:06:17

Fragment oficjalnej informacji ze strony Polskich Linii Kolejowych:
Na przełomie roku 2013/2014 PLK ogłosi przetargi na opracowanie studiów wykonalności dla 16 zadań inwestycyjnych, w przypadku których roboty budowlane wystartują pod koniec roku 2015 i w latach późniejszych. (…)
Wśród wspomnianych 16 studiów wykonalności znalazły się m.in. odcinki Kutno – Toruń Główny, Ełk – Korsze (wraz z elektryfikacją), Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, a także Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane (wraz z budową łącznicy w Suchej Beskidzkiej)…
-----------------------------------------—
Dobry plan podnoszący rangę komunikacyjną Giżycka nie jest zły.
A jak znajdą kasę na realizację tych planów - to im uwierzę  ;)

 
Bromar Mężczyzna

1,777

2014-01-03 15:28:07

Tak czy inaczej, to miło, że ktoś pomyślał o prowincji :)

"Children must be taught how to think, not what to think" - Margaret Mead
 
Dziurawiec Kobieta
I belive I can

1,238

2014-01-03 21:26:47

o dobrze, nie trzeba będzie zmieniac lokomotywy w korszach, powinni też pomyśleć o utworzeniu połączeń bezpośrednich tak jak było kiedyś np do Wrocławia czy Poznania

mucha świeci mucha Świeta mucha w lampki zawinieta
 
senior-pol Mężczyzna

110

2014-01-05 19:11:37

 
nonmaximus Mężczyzna
titleless

1,304

2014-01-05 21:14:01

senior-pol:

To jeżeli tory mają przebiegać wzdłuż Niegocina, to może wykorzystać by tarcze, które wiercą metro i zrobić pociągi pod ziemią? :)

 
jajcek2006_2
Użytkownik usunięty

2014-01-05 22:07:38

nonmaximus:

senior-pol:

To jeżeli tory mają przebiegać wzdłuż Niegocina, to może wykorzystać by tarcze, które wiercą metro i zrobić pociągi pod ziemią? :)

E tam mało realne - to już lepiej dobudować ze 3 kładki od Wilkas i puścić to towarzystwo "górą".

 
KLON Kobieta
hardcore crust

1,931

2014-01-05 22:11:09

nonmaximus:

senior-pol:

To jeżeli tory mają przebiegać wzdłuż Niegocina, to może wykorzystać by tarcze, które wiercą metro i zrobić pociągi pod ziemią? :)

Pociągi by jeździły pod ziemia a jezioro to byś widział tylko na widokówkach bo od kanału do kanału wszystko by "samorząd" sprzedał na działalność turystyczną czyli tłumacząc po giżycku na dacze letniskowe (vide. teren nad jeziorem Tajty).

Nie lubię melisy. Uspokaja mnie wkurzanie innych.
 
Stefan Pindelski
Użytkownik usunięty

2014-01-06 09:20:25

masz kase to kupujesz dzialke, nie masz to nie kupujesz, prosta sprawa. Jesli procederura sprzedazy byłaby legalna, tak jak nad Tajtami, to ja nie wiem nad czym debatowac. Poza tym temat dotyczy Elektryfikacji Linii Kolejowej Ełk Korsze, a nie tego kto sie przy tym nachapie. Bardzo miło, ze ktos w ogole dotarl do takiego dokumentu i uklon w kierunku Polskich Linii Kolejowych PLK S.A., że maja chec w ogole cos tutaj robic z infrastruktura na mazurach, bo mogli by zebrac tory i zaorac i wtedy zainteresowani mieliby mozliwosc zrobienia sciezek rowerowych najlepiej z funduszy Giżyckiego Budżetu Partycypacyjnego, ktory jest nam tak okrutnie potrzebny do szczescia jak te sciezki rowerowe

 
wodnik szuwarek

969

2014-01-06 10:50:24

Póki co, to piszą o opracowaniu studium wykonalności a nie o samej przebudowie. Do budowania czegokolwiek to dość daleko. Nasze położenie na mapie Polski jest średnio korzystne dla takich inwestycji. Przewóz towarowy praktycznie nie istnieje, a przewóz osób kuleje. W sezonie letnim to jeszcze ktoś tam tymi pociągami jedzie, a pozostała część roku? Głównie uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Pomysły o połączeniach bezpośrednich do Poznania czy Wrocławia to raczej w kategorii "Fantastyka"  ;)
Przedmówcy tylko przypomnę, że Mazury (góry, morze jak i inne regiony) są dobrem wspólnym, a nie tylko tych którzy mają kasę. Nie byłoby problemu znaleźć w Polsce "inwestorów", którzy wykupiliby np. całą linię brzegową Bałtyku i postawili piękny, 5 metrowy, betonowy mur - na wzór berlińskiego np. Fajnie byłoby,co? Gdyby cholerni samorządowcy myśleli o kimś więcej niż o sobie (plus rodzina i znajomi) to nikt nie kupiłby na użytek prywatny działki bliżej niż 100 - 200 m od linii brzegowej. Wtedy wilk byłby syty i owca cała. "Pan z kasą" miałby widok na wodę, a ten "plebs na rowerach"swoje ścieżki :)

Precz z (forumową) komuną!
 
nonmaximus Mężczyzna
titleless

1,304

2014-01-06 12:21:42

[Oryginał: 2014-01-06 12:11:58]

KLON:

nonmaximus:

senior-pol:

To jeżeli tory mają przebiegać wzdłuż Niegocina, to może wykorzystać by tarcze, które wiercą metro i zrobić pociągi pod ziemią? :)

Pociągi by jeździły pod ziemia a jezioro to byś widział tylko na widokówkach bo od kanału do kanału wszystko by "samorząd" sprzedał na działalność turystyczną czyli tłumacząc po giżycku na dacze letniskowe (vide. teren nad jeziorem Tajty).

Klon, lubię Cię, więc mnie nie strasz, bo się nie boję :crazy:
[Dodano: 2014-01-06 12:13:18]

Stefan Pindelski:

masz kase to kupujesz dzialke, nie masz to nie kupujesz, prosta sprawa. Jesli procederura sprzedazy byłaby legalna, tak jak nad Tajtami, to ja nie wiem nad czym debatowac. Poza tym temat dotyczy Elektryfikacji Linii Kolejowej Ełk Korsze, a nie tego kto sie przy tym nachapie. Bardzo miło, ze ktos w ogole dotarl do takiego dokumentu i uklon w kierunku Polskich Linii Kolejowych PLK S.A., że maja chec w ogole cos tutaj robic z infrastruktura na mazurach, bo mogli by zebrac tory i zaorac i wtedy zainteresowani mieliby mozliwosc zrobienia sciezek rowerowych najlepiej z funduszy Giżyckiego Budżetu Partycypacyjnego, ktory jest nam tak okrutnie potrzebny do szczescia jak te sciezki rowerowe

Stefan, wszystko zgoda, tylko co tak ścieżek rowerowych nie lubisz? :shock:
[Dodano: 2014-01-06 12:21:42]

wodnik szuwarek:

Póki co, to piszą o opracowaniu studium wykonalności a nie o samej przebudowie. Do budowania czegokolwiek to dość daleko. Nasze położenie na mapie Polski jest średnio korzystne dla takich inwestycji. Przewóz towarowy praktycznie nie istnieje, a przewóz osób kuleje. W sezonie letnim to jeszcze ktoś tam tymi pociągami jedzie, a pozostała część roku? Głównie uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Pomysły o połączeniach bezpośrednich do Poznania czy Wrocławia to raczej w kategorii "Fantastyka"  ;)

No wreszcie ktoś to trafnie ujął. Od siebie dodam do osób co chcą popylać pociągami do Wrocka, żeby popatrzyły na obecne i przyszłe możliwości PKP. A jeżeli chodzi o przewozy osobowe, to sprawność można zagwarantować wyłącznie na trasach między metropoliami (i to sprawność wg dzisiejszych standardów, które PKP osiągnie za kilka lat jak dobrze pójdzie). Dlatego przewidując jak to się może potoczyć to nie wykluczam, że PKP może dojść do wniosku, że nie opłaca jej się elektryfikować tej linii i w ogóle jej utrzymywać. To też może fantastyka, ale przynajmniej podparta cyferkami. Dlatego za parę lat, jak ktoś będzie chciał sprawnie w 8-10h dojechać bez auta do Wrocka to zostanie autobus do Wawy + PKP Intercity Warszawa-Wrocław.

wodnik szuwarek:

Przedmówcy tylko przypomnę, że Mazury (góry, morze jak i inne regiony) są dobrem wspólnym, a nie tylko tych którzy mają kasę. Nie byłoby problemu znaleźć w Polsce "inwestorów", którzy wykupiliby np. całą linię brzegową Bałtyku i postawili piękny, 5 metrowy, betonowy mur - na wzór berlińskiego np. Fajnie byłoby,co? Gdyby cholerni samorządowcy myśleli o kimś więcej niż o sobie (plus rodzina i znajomi) to nikt nie kupiłby na użytek prywatny działki bliżej niż 100 - 200 m od linii brzegowej. Wtedy wilk byłby syty i owca cała. "Pan z kasą" miałby widok na wodę, a ten "plebs na rowerach"swoje ścieżki :)

:ok2:
Od siebie dodam, że gdyby "sen o Niegocinie bez torów" się spełnił w jakiejkolwiek postaci (czy to likwidacja torów czy też puszczenie ich pod/nad ziemią, to byłbym pierwszym który by protestował przeciwko sprzedaży terenu od Kolejowej do brzegu jeziora. Tak jak piszesz, to jest dobro wspólne i niech tak na wieki zostanie. Tylko dlaczego obecny przebieg torów ma być tego gwarantem  ;)

 
KLON Kobieta
hardcore crust

1,931

2014-01-06 13:14:59

nonmaximus:

Od siebie dodam do osób co chcą popylać pociągami do Wrocka, żeby popatrzyły na obecne i przyszłe możliwości PKP. A jeżeli chodzi o przewozy osobowe, to sprawność można zagwarantować wyłącznie na trasach między metropoliami (i to sprawność wg dzisiejszych standardów, które PKP osiągnie za kilka lat jak dobrze pójdzie). Dlatego przewidując jak to się może potoczyć to nie wykluczam, że PKP może dojść do wniosku, że nie opłaca jej się elektryfikować tej linii i w ogóle jej utrzymywać. To też może fantastyka, ale przynajmniej podparta cyferkami. Dlatego za parę lat, jak ktoś będzie chciał sprawnie w 8-10h dojechać bez auta do Wrocka to zostanie autobus do Wawy + PKP Intercity Warszawa-Wrocław.

Całe szczęście PKP nie decyduje o wszystkim i rentowność nie jest wyznacznikiem przy inwestycjach (np.ciekawa historia o Włoszczowskim dworcu PKP).
UE ciśnie warszawkę by inwestowała w infrastrukturę kolejową i to jest szansa dla Giżycka. Kolej nigdy nie była rentowna i to się nie zmieni. To tak jak by wymagać rentowności od drogi miedzy Giżyckiem a Węgorzewem.
Będzie infrastruktura czyli tory wiadukty itd. będzie można myśleć o połączeniach.
Przy zelektryfikowanej dwutorowej trasie między Ełkiem i Olsztynem Giżycko tylko zyska.
Wiem, że nikt nie wspomina o drugim torze ale ktoś miejscowy mający choć trochę kontaktów w warszawce mógłby o tym pomyśleć.
Może wtedy Giżycko zyskało by porządną przeprawę przez kanał w miejscu obecnego mostu kolejowego oraz oprawiona przeprawę na Kanale Niegocińskim co tylko poprawiło by komunikację turystyczną miedzy Giżyckiem a Wilkasami itd.
W ramach umocnienia torowiska pewnie znalazła by się kasa na trakt spacerowy wzdłuż Niegocina i na Brunonówce można by wylać asfalt by bezpieczniej się jeździło
:biggreen:

Nie lubię melisy. Uspokaja mnie wkurzanie innych.
 
wieśniak

538

2014-01-06 14:30:47

wodnik szuwarek:

Pomysły o połączeniach bezpośrednich do Poznania czy Wrocławia to raczej w kategorii "Fantastyka"  ;)

" Letnią propozycją dla wypoczywających w Krainie Wielkich Jezior Mazurskich będzie pociąg "Niegocin" z Poznania do Giżycka (przez Toruń, Olsztyn). " :-D
http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20131217/REG30/131219813

 
Dziurawiec Kobieta
I belive I can

1,238

2014-01-06 16:11:33

Wodnik: może fantastyka, ale jak widać Poznań coś rusza na mazury :D co mnie nie zmiernie cieszy :P, plus kiedyś ta fantastyka była realizowana, wiem bo jeździłam do Wrocławia bezpośrednim pociągiem, jechał długo ale był.
Szczerze mówiąc nie rozumiem jak te pociągi mogą być nie rentowne, jeżdżę nagminnie pociągami relacji: Giżycko-Olsztyn, Olsztyn-Poznań, Giżycko-Białystok(normalnie w roku) plus pracowałam ostatnie 3 sezony przewożąc dzieci pociągami po całej Polsce… Giżycko-Olsztyn kiedy bym nie jechała, jest zawsze tyle osób, że ludzie muszą stać to samo do Poznania i Białegostoku, plus zawsze jest za mało wagonów. O wakacjach nie wspomnę bo to co wtedy dzieje się w pociągach to istny armagedon, gorzej jedzie się chyba tylko przed świętami. Fakt dużo z tych osób co przejeżdżają przez Giżycko są to studenci, choćby ze względu na to iż z trójmiasta, Torunia,Poznania, i Szczecina to często jedyny środek transportu(chyba, ze ktoś ma auto)na Mazury czy Podlasie. Dlatego wg mnie nie zamkną nam linii bo ludzie na to nie pozwolą, i powinni zainwestować i szybko to zrobić najlepiej dwutorowe połączenie.

mucha świeci mucha Świeta mucha w lampki zawinieta
 
wodnik szuwarek

969

2014-01-06 18:09:54

Wakacyjny rozkład jazdy od lat uwzględniał trasy dalekobieżne. Akurat to nie jest żadna nowość to połączenie do Poznania (chociaż był Wrocław). Zainteresowanie poznaniaków Mazurami jakie jest to widać choćby po tablicach rejestracyjnych. Ile tablic zaczyna się na "P" a ile na "W"  ;) Co do rentowności… tylko dlatego, że są małe składy jeszcze to funkcjonuje. Wiesz ile pociągów przejeżdża na dobę przez Giżycko? 13! Z czego 2 linie dalekobieżne: "Rybak" - Szczecin - Białystok i z powrotem oraz "Pojezierze" Katowice - Gdynia i odwrotnie. Pozostałe to połączenia lokalne do Ełku i Olsztyna oraz do Korsz. Myślisz, że to wystarczający powód do budowy drugiego toru? Ostatnie lata powinny zresztą dać Ci wystarczającą odpowiedź jak bardzo władza liczy się z ludźmi. Nie zamkną, bo ludzie nie pozwolą, to ewentualnie kopalni, huty czy stoczni. Nie spodziewam sie natomiast kilkudziesięciotysięcznej demonstracji w obronie połączenia Giżycko - Ełk :)
Utrzymania linii wymaga strategiczny interes państwa, ale linii a nie połączeń.

Precz z (forumową) komuną!
 
Logith.pl Mężczyzna

3,425

2014-01-07 16:00:06

To się PKP PLK z PKP IC nie dogadało. :crazy:
PKP Intercity otrzymało 2 oferty na dostawę 10 lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Dzięki projektowi pociągi przewoźnika z Grupy PKP wrócą na niezelektryfikowane trasy, np. na Mazurach czy Podkarpaciu. Spółka będzie się ubiegała o dofinansowanie projektu ze środków unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
Nowe lokomotywy PKP Intercity od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Będą jeździć na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż.
Zakup lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich z jednej strony pozwoli uruchomić nowe połączenia, np. w Bieszczady czy na Mazury a tym samym rozszerzyć ofertę dla naszych pasażerów, z drugiej podnieść komfort na obsługiwanych obecnie relacjach np. na Hel. Pociągi PKP Intercity pojawią się na niezelektryfikowanych trasach, na których dziś oferta jest bardzo ograniczona - podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Wśród firm, które złożyły oferty znalazły się:
Newag S.A.
Wartość dostawy: 160 146 000,00 mln zł brutto;
Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A.
Wartość dostawy: 131 199 991,80 mln zł brutto.
Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej, będzie kierować się w 45% kryterium ceny (z czego 33 pkt procentowe stanowi cena brutto za dostawę pojazdów i 12 pkt procentowych cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1km przebiegu pojazdu), 40% wskaźnikiem NPV, a w 15% współczynnikiem niezawodności i gotowości technicznej pojazdu.
Przewoźnik wymaga aby, tabor dysponował deklaracjami zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi oraz bezpieczeństwa. Musi spełniać wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym przystosowanie do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.
Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany dostarczyć pojazdy w terminie do 30 października 2015 r.
Część środków na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Projekt znajduje się już na liście podstawowej projektów indywidualnych dla POIiŚ.
Projekt zakupu 10 nowych lokomotyw spalinowych pozwoli PKP Intercity ograniczyć koszty związane z wynajmem tego typu taboru, a także wpłynie na komfort podróżowania poprzez eliminację awarii, które zdarzały się starym lokomotywom - mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych. Dziś po raz ostatni otworzyliśmy oferty na zakup taboru w tej perspektywie unijnej. Z dużą nadzieją czekamy na informacje dotyczące poziomu dofinansowania w nowej perspektywie. Na tej podstawie będziemy w stanie sporządzić ostateczne plany oparte na potrzebach z jednej strony oraz możliwościach finansowych z drugiej - dodaje.

Przejdź do strony: Poprzednia [12, 3, 4, 5, 6,