Przejdź do strony: , 1, 2, 3, 4, 5 [6Następna

Elektryfikacja linii kolejowej Ełk- Korsze

Autor Wiadomość
Keczup

1,046

2017-10-13 07:46:02

To chyba wycinek tzw. Mapy Schröttera uważanej za jedną z najdokładniejszych map topograficznych Prus z przełomu XVIII/XIX w. Wyraźnie widać jak linia kolejowa przebiegała po wodach Niegocina, były to wspomniane przez Z.J. groble między bagnami.
Zaciekawia mnie ta Pętla łącząca jezioro Wojsak z kanałem Łuczańskim i jeziorem Kisajno. Pomyślcie jaka była by to atrakcja turystyczna!

Z.J.:

Tu masz fotorelację ze spływu kajakowego:
http://mazury.info.pl/foto/11-11-05-kajakiem-z-kisajna-na-wojsak/

Rewelacja, przetarliście nowy szlak! :ok2: Na forum mazury.info.pl znalazłem przezabawny tekst promocyjny tej "Prawdziwej Pętli Mazurskiej". Pozwólcie, że przytoczę - wart jest szerokiego upublicznienia:

kursmazury:

Pionierskie przetarcie tego szlaku ma niebagatelne znaczenie dla przyszłości regionu. Konieczne jest nawiązanie współpracy między ludźmi dobrej woli, którym na sercu leży dobro naszej mazurskiej ziemii oraz wladz samorzadowych i centralnych, aby przekształcić szlak rzeczki Wojsakówki w nowoczesny kanał żeglowny dostępny dla wszystkich jednostek, pokonując który, ludzie z internetowej łapanki płynąc zimą bez przygotowania będą mogli topić się do woli bez powiadamiania Mazurskiego WOPR tak, jak to kiedyś bywało. I nie należy poprzestać jedynie na połączeniu z jeziorem Kisajno, ale pogłębić i poszerzyć istniejący szlak wodny wiodący obecnie rurami kanalizacyjnymi pod terenem ogródków działkowych, których zaborcze usytuowanie przez systemowych dywersantów miało na celu wstrzymanie rozwoju naszego regionu. Uruchomienie tego nowego szlaku wodnego, który już dzis można śmiało nazwać Prawdziwą Pętlą Mazurską, ma niebagatelne znaczenie dla rozwoju miasta i gminy Giżycko oraz sąsiadujących miejscowości Pierkunowo i Antonowo, ktorym to zapewni rozkwit i dobrobyt dzięki otworzeniu na jeziorze Wojsak kolejnej, największej we wszechświecie, Ekomariny. Zbudowany w pobliżu osiedla mieszkaniowego Wilanów, kompleks turystyczny dałby wiele nowych miejsc pracy ludziom, z których obecnie niektórzy musza trudnić się kłusownictwem na wspomnianym jeziorze, aby związać koniec z końcem gdy już nie ma za co pić. Otwarcie omawianego kompleksu z pewnością spowoduje napływ do Giżycka i okolic a także na całe Mazury, dziesiątków tysięcy nowych, zagranicznych turystów, którzy wspomogą nasze budżety twardą walutą.
Dzięki tym wplywom region uzyska środki na budowę nowoczesnej sieci dróg wielopasmowych pozwalających dotrzeć do miejscowości Pierkunowo i nad wspomniany Wojsak, w miejsce obecnych dziurawych dojazdów obsadzonych drzewami mordercami, których nie bójmy się nazwać drogowymi bękartami zacofania! Być może, dzięki wsparciu rozsądnych ludzi dobrej woli, ktorym na sercu leży dobro regionu i wszechświata, utworzenie w omawianym miejscu wspomnianego kompleksu da nam możliwość uzyskania autonomii dla regionu , którą następnie przekształcimy w Republikę Wojsakowską dającą coraz wyższe dochody z turystyki jej mieszkańcom, dzięki czemu odetniemy sie od centralnych pijaw i ciemiężców sterujących chciwymi łapskami wątłą strużkę naszych obecnych środków budżetowych w swoje przepastne portfele! Następnym krokiem powinno być utworzenie na terenie republiki Wojsakowskiego Parku Narodowego, który skutecznie powstrzyma infiltrację obcych środowisk chętnych dopięcia swoich partykularnych rur do naszego dobrobytociągu. Dzięki tym posunięciom otworzymy oczy niedowiarkom, powiemy im : patrzcie, to myśmy to zbudowali, i to nie jest nasze ostatnie słowo!”.
Niniejszym ogłaszam więc, porzućmy mrzonki o śluzach i pochylniach przez szamborury, zacznijcie wspólnie działać dla konkretnego rozwoju naszego autonomicznego regionu! Niech myśl o Prawdziwej Pętli Mazurskiej zaprzata wciąż nasze umysły i niech ziści się ona w ciągu najbliższych lat a zapanuje u nas pokój i dobrobyt!
Ratujmy wszechświat! Zbudujmy Prawdziwą Pętlę Mazurską!

I niech ktoś wreszcie zabierze ode mnie te cholerne różowe jednorożce!!!

 
Goniec

464

2017-10-14 15:12:54

Czytam nadzwyczaj ciekawe wątki powstania dróg kolejowych prowadzących przez nasze jeziora (bor_maz) wraz z poglądową mapką, inny z kolegów (atos) wspomina o cyt. „w 1940 zrealizowano nitkę kolejową wzdłuż obwodnicy czego ślady są do dnia dzisiejszego widoczne w terenie m.in. w rejonie b. Zakładów Rybnych (nasyp i zalane "asfaltem" kawałki szyn kolejowym o normalnym rozstawie 1435 mm). Zainteresowanych tematem odsyłam do materiału prof. Jasińskiego zawartego w V tomie węgorzewskich zeszytów naukowych "Studia Angerburgica".
Zastanawia mnie co za science fiction 2017 płodzicie tworząc tego typu wymysły. Zakłady Rybne korzystały z bocznicy kolejowej od głównej trasy linii, czy ta nitka od bocznicy usytuowana jest koło obwodnicy – nie, przecina ulicę Białostocką, a ta obwodnicą nie jest. Gdzie na dawnych mapach widoczny jest ślad linii kolejowej biegnącej wzdłuż obwodówki, gdzie na kanale jest most kolejowy do tej wydumanej trasy?! Z punktu militarnego widzenia, linia kolejowa stykająca się na długości kilku kilometrów ze strategiczną szosą, niczego więcej nie trzeba jak jeden nalot, nie wspomnę o mostach na kanale (obok siebie).
Czytam tego rodzaju „banialuki” i zaśmiewam się do łez. „Bromar” marzy o restauracji drogi wodnej do Twierdzy Boyen. Nasi lokalni rządzący nieudacznicy nie mogą poradzić sobie z fragmentami obiektu, a co myśleć o realizacji tego typu bzdury jak kanał „w starym stylu”. Estakada napowietrzna dla pociągów, tunel pod torami – a słosi Wam się nie zachciewa?! Jezioro Wojsak, ściekowisko całego Wilanowa z potencjałem turystycznym?! Cuchnące i zarastające bajoro do którego prowadzi kanał od Kisajna. Nigdy nie konserwowany nie mówiąc o pogłębianiu, bo niby po co!
Giżycku potrzeby jest prawdziwy most, nie jakiś tam wydumany przez burmistrza Iwaszkiewicza, na początku drewniany, kiedy pomysł obśmiano zmieniono koncepcję na stały metalowy. Wojsko nam pomoże, zbuduje i tym podobne mrzonki. Stary, jedynie rozsądny projekt wzdłuż ul. Brunona, torpedowany przez Piotrowską i innych, profilaktycznie nie jest obecnie poruszany. Władza jak ta perła – wzięła się i „już” sterła. Zejdźcie na Ziemię tego typu pomysłodawcy i siewcy banialuków!
Pozdrawiam von Kaczor „MG”.

 
dzikus hameryki

130

2017-10-14 15:55:01

Goniec:

Czytam nadzwyczaj ciekawe wątki powstania dróg kolejowych prowadzących przez nasze jeziora (bor_maz) wraz z poglądową mapką, inny z kolegów (atos) wspomina o cyt. „w 1940 zrealizowano nitkę kolejową wzdłuż obwodnicy czego ślady są do dnia dzisiejszego widoczne w terenie m.in. w rejonie b. Zakładów Rybnych (nasyp i zalane "asfaltem" kawałki szyn kolejowym o normalnym rozstawie 1435 mm). Zainteresowanych tematem odsyłam do materiału prof. Jasińskiego zawartego w V tomie węgorzewskich zeszytów naukowych "Studia Angerburgica".
Zastanawia mnie co za science fiction 2017 płodzicie tworząc tego typu wymysły. Zakłady Rybne korzystały z bocznicy kolejowej od głównej trasy linii, czy ta nitka od bocznicy usytuowana jest koło obwodnicy – nie, przecina ulicę Białostocką, a ta obwodnicą nie jest. Gdzie na dawnych mapach widoczny jest ślad linii kolejowej biegnącej wzdłuż obwodówki, gdzie na kanale jest most kolejowy do tej wydumanej trasy?! Z punktu militarnego widzenia, linia kolejowa stykająca się na długości kilku kilometrów ze strategiczną szosą, niczego więcej nie trzeba jak jeden nalot, nie wspomnę o mostach na kanale (obok siebie).
Czytam tego rodzaju „banialuki” i zaśmiewam się do łez. „Bromar” marzy o restauracji drogi wodnej do Twierdzy Boyen. Nasi lokalni rządzący nieudacznicy nie mogą poradzić sobie z fragmentami obiektu, a co myśleć o realizacji tego typu bzdury jak kanał „w starym stylu”. Estakada napowietrzna dla pociągów, tunel pod torami – a słosi Wam się nie zachciewa?! Jezioro Wojsak, ściekowisko całego Wilanowa z potencjałem turystycznym?! Cuchnące i zarastające bajoro do którego prowadzi kanał od Kisajna. Nigdy nie konserwowany nie mówiąc o pogłębianiu, bo niby po co!
Giżycku potrzeby jest prawdziwy most, nie jakiś tam wydumany przez burmistrza Iwaszkiewicza, na początku drewniany, kiedy pomysł obśmiano zmieniono koncepcję na stały metalowy. Wojsko nam pomoże, zbuduje i tym podobne mrzonki. Stary, jedynie rozsądny projekt wzdłuż ul. Brunona, torpedowany przez Piotrowską i innych, profilaktycznie nie jest obecnie poruszany. Władza jak ta perła – wzięła się i „już” sterła. Zejdźcie na Ziemię tego typu pomysłodawcy i siewcy banialuków!
Pozdrawiam von Kaczor „MG”.

von von - marudzi jak zwykle. Mi się te pomysły bardzo podobają. Zwroć uwagę ,że słynny Leonardo projektował m.in. spadochron, śmigłowiec ponad 500 lat temu gdy wojowano na miecze, dziś to normalka. Ja tam wyobrażam sobie kolej za obwodnicą - zapowiadana od 30 lat elektryfikacja tego odcinka bedzie kosztowała niemało, budowa trakcji, kabli z pradem, drugiego torowiska itp.

 
Keczup

1,046

2017-10-15 11:01:50

Kaczorowi chyba ktoś na kacze łapy nadepnął, że tak sarka!? Tekst o przeprawie na Jezioro Wojsak wart jest przedruku w Gońcu Mazurskim. Jest lepszy niźli te o Siwym Łosiu i Lady Marina. Pomyśl Kaczor, tym kanałem z Kisajna na Wojsak i dalej Antonowską Smrudką dostajemy się na Jezioro Fryd zasilane podziemnym źródłem i jesteśmy już przy włościach Roberta Lewandowskiego (kupił 60 ha za Pierkunowem!). Ma Petrusewicz swoje dojścia do Lewego miejmy i MY! Choćby i ściekową szamborurą… :hahaha:

 
Goniec

464

2017-10-15 17:05:52

Czoooołgiem Mości Fantaści!
Von – pewnie że tak, trzeba mieć rodzinne pochodzenie!
Co do tematu. Sam nick mówi dzikusie że możesz sobie marzyć po hamerykańsku. Przez dziesiątki lat nie zelektryfikowano wiadomego nam odcinka, a co mówić o przenoszeniu całej linii z infrastrukturą. Wal do hameryki, tam widziałem jeszcze większe niuanse niż tu, na miejscu.
Keczuk(p) witaj drobnoustroju! Mam na Wilanowie ranczo i znam to miejsce kilkadziesiąt lat. Nie tak dawno słynna Firma Chemiplon kosiła rowy melioracyjne w tym rejonie, dziś nawet tego nie wykonuje się, co w kraju skutkuje powodziami z braku drożności rowów. Niektóre z nich, tu na Wilanowie, mają u podstawy 50 – 70 centymetrów, kręgi przepustowe pod ulicami małej średnicy. Na dzień dzisiejszy możesz pokusić się nagrania w tej strefie drugiej części filmu „Kanał” (ściekowy) opowiadający gehennę mieszkańców Wilanowa w walce o jakość polnych ulic zwanych wojewódzkimi. Co do p. Lewandowskiego to o kontrakcie sprzedażnym otrzymałem informację kilkanaście miesięcy wstecz (plany), a ilość ziemi jest sporo większa niż podajesz, materiał zamieszczę na stronach „MG”. Petrusewicz jest obrotnym gościem i chwała jemu za działalność, tyle tylko, czy ta ekipa ze swoją inwestycją nie wdepnie po dwóch latach w lokalne szambo!!!
Pozdrowionka von Kaczor „MG”.

 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

4,785

2017-10-19 09:45:47

Łukasz Zakrzewski:

Pomalutku ale jednak do przodu:
http://gizycko.wm.pl/470799,Zmodernizuja-linie-dworce-i-przystanki.html#axzz4v8atQWM3

Czy dla Giżycka to dobra wiadomość?

Z premedytacją zadałem to pytanie.
Według mnie ta cała elektryfikacja oznacza dla miasta ogromne problemy. Jednym z nich jest groźba utraty przejścia koło torów do Wilkas.
Oto moja interpelacja w tej sprawie:

Przy czym nie uważam, że należy sabotować ta inwestycję. Trzeba po prostu pare spraw załatwić. Tylko czy nasi decydenci staną na wysokości zadania...

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!
 
alpinka
alpinka

353

2017-10-19 12:48:09

Zakrza, odpuść sobie, szkoda na to pieniędzy. Nie będę się powtarzać. Wystarczy slalomów koło kościoła Ewangelickiego, my musimy najpierw nauczyć się jeździć/chodzić wspólnie. A to potrwa jeszcze ze 20 lat, także spokojnie !

 
Z.J. Mężczyzna

2,577

2017-10-19 15:31:10

Ja nigdy nie miałem problemów z poruszaniem się po mieście rowerem. Nawet w czasach "bezścieżkowych". :ok:

 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

4,785

2017-10-26 11:33:59

Łukasz Zakrzewski:

"Nihil novi"
Burmistrz nie odpowiada na moje pytania i nie widzi żadnego zagrożenia ani problemu.

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!

Przejdź do strony: , 1, 2, 3, 4, 5 [6Następna