Przejdź do strony: , 1, 2, 3, 4 [56, 7, 8,

Mazurska Pętla Rowerowa

Autor Wiadomość
WASYL Mężczyzna

289

2015-01-30 07:57:48

Nie zastanwiaj się tylko działaj!
Ustawienie znaków pozwalających na jeżdżenie rowerem po chodniku załatwiłoby wszystkie problemy rowerzystów!
:-)

 
KLON Kobieta
hardcore crust

2,001

2015-01-30 12:15:17

WASYL:

Nie zastanwiaj się tylko działaj!
Ustawienie znaków pozwalających na jeżdżenie rowerem po chodniku załatwiłoby wszystkie problemy rowerzystów!
:-)

:biggreen:
Niezła ironia tylko Zakrza jej nie zrozumie.

Zakrza:

KLON:

Nie ma nad czym dyskutować. Trzeba przyjąć założenie od którego nie będzie odstępstwa.
Jest miejsce na wyznaczenie pasa dla rowerów na asfalcie to zróbmy to. Nie ma miejsca to nie róbmy tego a chodniki zostawmy dla pieszych.
Po mojej ostatniej wycieczce do Londynu taki wniosek jest tylko możliwy.
Rowerzyści jeżdżą wszędzie tylko nie po chodniku, na buspasach, pod prąd na jednokierunkowych itd. nikt im nie zwraca uwagi dopóki nie spowodują zagrożenia.
Wszystko w granicach rozsądku.

Ten rozsądek który proponujesz nazywa się "tempo 30" - czyli drastyczne ograniczenie prędkości. Nie wiem czy giżycczanie sa na to gotowi. Rozbijali się na skrzyżowaniu ulic Jagiełły i Wodociągowej a po obwodówce jeżdą po 60-70.

Może i się nazywa ale nikt tam nie jeździ 30 km/h nawet część rowerzystów jeździ szybciej jak może.
Nie rozumiem o co Ci chodzi. Czyżbyś uważał osoby jeżdżące po Giżycku za idiotów, którzy nie potrafią jeździć wg przepisów kodeksu drogowego?
Po drodze rowerem w mieście można jechać 50 km/h jak ktoś potrafi a ile można jechać po chodniku między pieszymi?
Widziałeś kiedykolwiek by rowerzysta ustąpił pierwszeństwa na nibypasach zrobionych z szarego polbruku na drodze rowerowej np. przy placu Grunwaldzkim?
Ja widziałem jak rowerzysta najechał na dziecko.
Widziałem także jak rowerzystę przejeżdżającego po pasach (bo jechał po chodniku obawiając się samochodów) przewiozła kobieta na masce samochodu przy poczcie. 100% jego wina. Ja bym mu jeszcze kilka kopów zasadził.
Rowery na chodniku to zagrożenie dla pieszych i kierowców samochodów gdy jeżdżą po przejściach dla pieszych.
W mieście jest bezpiecznie nawet ja ktoś jedzie 50 km/h to nie stwarza zagrożenia dla rowerzysty jadącego poprawnie po drodze.

Nie lubię melisy. Uspokaja mnie wkurzanie innych.
 
WASYL Mężczyzna

289

2015-01-30 14:15:50

Kolega Zakrza bardzo trafnie wyszukuje róznego rodzaju znaki i oznaczenie niekoniecznie zainstalowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
W takim razie dlaczego nie ustawić kilku znaków celowo nieco niezgodnie z przepisami ale tak aby po prostu żyło się (jezdziło rowerem) lepiej?
Coby było gdyby wszystkie chodniki oznaczyć znakiem C-16-13?
Albo przejścia rowerowe znakiem D-6b.
Wcale bym się nie obraził aby wszystkie ulice jednokierunkowe w mieście (zwłaszcza ul. Wyzwolenia i Kętrzyńskiego) oznaczyć znakiem D-3/T22.
Na niektórych skrzyżowaniach z chęcią powitałbym znak F-19.
No i oczywiście na pasażu portowym T-22. Ten zank to powinie wisieć pod każdym znakiem zakazu. :-)
Oczywiście za chwilą pojawi się komentaż o bezpieczeństwo…
Zgadam się.
Jeżdżenie rowerem po chodniku jest niebezpieczne!
Można zapłacić mandat.
Znaki do obejrzenia w Galerii.

 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

4,995

2015-02-01 20:35:34

WASYL:

Kolega Zakrza bardzo trafnie wyszukuje róznego rodzaju znaki i oznaczenie niekoniecznie zainstalowane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
W takim razie dlaczego nie ustawić kilku znaków celowo nieco niezgodnie z przepisami ale tak aby po prostu żyło się (jezdziło rowerem) lepiej?
Coby było gdyby wszystkie chodniki oznaczyć znakiem C-16-13?
Albo przejścia rowerowe znakiem D-6b.
Wcale bym się nie obraził aby wszystkie ulice jednokierunkowe w mieście (zwłaszcza ul. Wyzwolenia i Kętrzyńskiego) oznaczyć znakiem D-3/T22.
Na niektórych skrzyżowaniach z chęcią powitałbym znak F-19.
No i oczywiście na pasażu portowym T-22. Ten zank to powinie wisieć pod każdym znakiem zakazu. :-)
Oczywiście za chwilą pojawi się komentaż o bezpieczeństwo…
Zgadam się.
Jeżdżenie rowerem po chodniku jest niebezpieczne!
Można zapłacić mandat.
Znaki do obejrzenia w Galerii.

Tu nie chodzi o tworzenei czegoś niezgodnego z przepisami.
Mi chodzi o to by odpowiednim oznakowaniem jak najbardziej, przy czym rozsądnie i zgodnie z prawem, pozwolić rowerzystom na jeżdzenie tam gdzie chcą. Chodzi o odpowiednie skanalizowanie ruchu rowerowego by zachęcić rowerzystów do korzystania z legalnych możliwości ruchu, a nie notorycznego łamania prawa.
Niedostosowana niewygodna infrastruktura zniechęca rowerzystów do poruszania się w sposób zgodny z przepisami.
Problemem jest ogromna ilość pieniędzy jaką trzeba byłoby wydać na dostosowanie tej infrastruktury do potrzeb rowerzystów.
Do katalogu oznakowań podanych przez Wasyla należy dodać nowe które pojawiły się w miejscowości Bystry:

Przypomnę że o identyczne oznakowanie wnioskowałem na ulicy Królowej Jadwigi w ramach Giżyckiego Budżetu Partycypacyjnego 2014 i 2015:

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!
 
WASYL Mężczyzna

289

2015-02-02 08:03:05

Jechałem tym chodniczkiem w Bystrym i bardzo mnie ucieszyło to nowe oznaczenie. W końcy nie musialem się rozglądać za policją…
I własnie o takie oznakowanie w ramach istniejących przepisów mi chodzi.
Przecież aby poruszać się rowerem naprawdę nie potrzeba budować ścieżki na 1,5m szerokości, wykładać jej polbrukiem i do tego oddzielać od jezdni żółtą barierką!

 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

4,995

2015-02-21 18:48:43

Zakrza:

Kolejną ważną trasą jest wdłuż Kościuszki i Nowowiejską. W obydwu przypadkach trzeba przewidzieć chodnik dla pieszych, dlatego tak ważne jest dla mnie ustalenie w końcu czy budowa chodnika też będzie możliwa przy okaji realiacji Mazurskiej Pętli Rowerowej.
Obecnie uważam te trasy za priorytet. Ich realizacja pochłonie i tak sporo pieniążków, szczególnie gdyby się okazało, że pieniądze unijne są tylko na ścieżki. Wybudowanie wzdłuż tych tras tylko ścieżek bez chodników uznam za skandal! Dlatego trzeba przewidzieć budowę chodników z pieniędzy miejskich.
Chciałbym zwrócić uwagę też na to, że w przypadku obu ulic trzeba będzie wykupić tereny(bądź wymyslic inną formę użytkowania/przekazania gminie) obok chodników by zmieścić chodnik i ścieżkę, a że rosną wdłuż tych ulic drzewa - również pas zieleni obok jezdni. Na ulicy Nowowiejskiej znajduje się sklep obok którego jest parking. Co zaproponujemy właścicielom tego sklepu w zamian za likwidację parkingu?

Temat podjąłem na Sesji Rady Miejskiej 19.02.2015r.
rel="nofollow"> /> Oto odpowiedź Pana Burmistrza:
rel="nofollow">

Padła wyraźna deklaracja na temat chodnika wzdłuż ulicy 1 Dywizji im. T. Kościuszki.
Niektórzy forumowicze powinni być mocno usatysfakcjonowani  ;-)

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!
 
misu_back

380

2015-02-21 19:30:45

dla mnie trochę żartem jest wybudowanie ścieżki rowerowej, a przez to znakiem zapytania jest czy będzie chodnik na "Kościuszki" i Nowowiejskiej

 
fuledzki
wojciech łukowski

1,291

2015-02-22 09:22:56

Do Misu Back: Czy sądzisz że budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulic o ktorych pisze Zakrza jest złym pomysłem?

 
misu_back

380

2015-02-22 12:31:03

Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy jest dobrym pomysłem :-) Ale nie na zasadzie, że budujemy ścieżkę rowerową a potem zastanawiamy się gdzie ma być chodnik. Zasada jest chyba taka, że jest ulica i chodnik a zastanawiamy się gdzie ścieżka

 
KLON Kobieta
hardcore crust

2,001

2015-02-22 13:37:00

misu_back:

Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy jest dobrym pomysłem :-) Ale nie na zasadzie, że budujemy ścieżkę rowerową a potem zastanawiamy się gdzie ma być chodnik. Zasada jest chyba taka, że jest ulica i chodnik a zastanawiamy się gdzie ścieżka

Amen :-)

Bo potem wychodzą koszmarki ,które nawet najstarszym unijnym urzędnikom się nie śniły jak przy Wierzy Ciśnień gdzie powstały różne esy floresy w miejscu chodnika :-)

Nie lubię melisy. Uspokaja mnie wkurzanie innych.
 
wieśniak

556

2015-02-22 14:23:51

Zakrza:

[Oryginał: 2014-12-05 21:39:53]
Oto Mapka obrazująca jak generalnie ma przebiegać trasa Mazurskiej Pętli Rowerowej w regionie. Kolor czarny to ta pętla, reszta kolorów to inne trasy które maja być w ramach tego projektu po prostu oznakowane tabliczkami, ale bez twardych inwestycji w infrastrukturę.
Dokładniejsza mapę można znaleźć na stronie:
http://www.it.mragowo.pl/krutynski-szlak-rowerowy,8,1910,pl.html

[Dodano: 2014-12-05 21:57:34]

Fajna "kreskówka" 1. Dlaczego z pętli zostało wyłączone jezioro Niegocin?
2. W jaki sposób /korzystając z pętli/ można dojechać do pobliskich Mikołajek?
3. Co w tym wszystkim robi przystawka - Mrągowo?

 
fuledzki
wojciech łukowski

1,291

2015-02-22 14:50:59

Dzięki Misu back - zrozumiałem

 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

4,995

2015-02-22 16:37:07

wieśniak:

Zakrza:

[Oryginał: 2014-12-05 21:39:53]
Oto Mapka obrazująca jak generalnie ma przebiegać trasa Mazurskiej Pętli Rowerowej w regionie. Kolor czarny to ta pętla, reszta kolorów to inne trasy które maja być w ramach tego projektu po prostu oznakowane tabliczkami, ale bez twardych inwestycji w infrastrukturę.
Dokładniejsza mapę można znaleźć na stronie:
http://www.it.mragowo.pl/krutynski-szlak-rowerowy,8,1910,pl.html

[Dodano: 2014-12-05 21:57:34]

Fajna "kreskówka" 1. Dlaczego z pętli zostało wyłączone jezioro Niegocin?

To pytanie należałoby zadać organizacji LOT Mrągowo które sporządziło tą mapę.
Rok temu podjąłem próbę chociaż zmiany przebiegu "kolorowych" tras, tak by kawałek przebiegał wzdłuż drogi krajowej nr 63. Poprosiłem wtedy Stowarzyszenie "Kochamy Mazury" o zgłoszenie takiej uwagi do dokumentu "Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 - Strategia"
Nie będę ukrywał, że chciałem przebiegu zbliżonego do trasy Mazurskiego Traktu Rowerowego.

Z informacji jakie uzyskałem od ówczesnego Prezesa tego stowarzyszenia wniosek został odrzucony.

wieśniak:

2. W jaki sposób /korzystając z pętli/ można dojechać do pobliskich Mikołajek?

Obecnie nie można, bo to jest dopiero koncepcja. Jak wspomniałem wcześniej czarna linia to przebieg trasy wzdłuż której mają być "twarde" inwestycje - czyli w założeniu wzdłuż niej mają powstać ścieżki z kostki, asfaltu bądź żwiru.
Gdyby w takiej jakości chciałbyś przejechać się z Giżycka(rozumiem że mówimy o Giżycku - z pytania wprost to nie wynika) do Mikołajek będzie to możliwe(o ile ta ścieżka powstanie w takiej jakości na całej długości) poprzez Wilkasy - Bogaczewo - okolice Miłek - Cierzpięty - okolice Orzysza - Pisz - Karwica - Ruciane Nida - Mikołajki.

Trasa faktycznie mało atrakcyjna.

wieśniak:

3. Co w tym wszystkim robi przystawka - Mrągowo?

Jak już wspomniałem trasę tej Petli opracowywał LOT Mrągowo, więc nie powinno dziwić uprzywilejowanie Mrągowa w tej koncepcji.

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!
 
glass Mężczyzna

358

2016-06-23 22:29:58

.".…Koszt wykonania 1m2 takiej nawierzchni [bitumicznej] w Warszawie jest dużo niższy niż wykonania nawierzcni z kostki brukowej rózniaca to prawie 20 zł . Koszt to 55zł/m2 przy zastosowaniu typowej konstrukcji o nawierzchni bitumicznej natomiast 74 zł/m2 przy zastosowaniu typowej konstrukcji o nawierzchni brukowej wydajność przy układaniu obu nawierzchni jest nieporownywalna .Osobiście pofatygowaliśmy się na budowe ścieżki o nawierzchni bitumicznej w Warszawie, by pokazać Państwu różnicę.Dodatkowo policzylismy ze gdyby dodac kolorowego asfaltu (np zielonego) do mieszanki,cena nadal nie była by wieksza niz 74 zł/m2 […]

Porównanie cen nawerchni kostkowej i asfaltowej na podstawie budowie drogi na al. Hallera w Gdańsku (z listu Marcina Hyły, wszelkie dane za roboczym kosztorysem udostępnionym dzięki uprzejmości inz. Michala Niwinskiego z Transporojektu Gdanskiego sp. z o.o.)

Droga asfaltowa dla rowerów
1. koryto o glebokosci 10 cm wykonywane spycharka oraz walcem - 1,44 zl/m2
2. podbudowa 10 cm z kruszywa lamanego wzmocnionego cementem, zageszczanego mechanicznie (po zageszczeniu grubosc 8 cm) - 10,49 zl/m2
3. 3 cm masy mineralno-asfaltowej z przywozem rozścieleniem mechanicznym i walcowaniem - 19,99 zl/m2

Łącznie nawierzchnia drogi rowerowej z asfaltu: 31,92 zl/m2

Chodnik z kostki
1. koryto pod nawierzchnię z podsypką pomińmy (choc w przypadku ukladania nowego chodnika trzeba je zrobic a wiec dochodzi koszt jw. - 1,44 zl/m2
2. kostka 6 cm (na nawierzchnie drogowe powinna byc kostka 8 cm - drozsza ok. 30%) ukladana na 5 cm podsypce cementowo-piaskowej - 54,95 zl/m2

Łącznie nawierzchnia chodnika kostkowego: 56,39 zł/m2

Dla porownania chodnik z plyt betonowych 50x50 cm grubosci 7 cm ukladany na 5 cm podsypce piaskowej - 31,32 zl/m2

Liczac skrajnie oszczednie i stosujac kostke 6 cm, nawierzchnia kostkowa wychodzi blisko dwukrotnie drożej niz asfalt
na podbudowie z bardzo dobrej jakosci kruszywa, który z kolei wychodzi w podobnej cenie co zwykły chodnik z plyt betonowych kladziony na 5 cm piachu …"

Czemu ścieżki rowerowe są u nas z kostki a nie z asfaltu?

Myślisz że mam 10 lat?:)
 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

4,995

2016-06-23 23:20:03

Diabeł tkwi w szczegółach :-)
Przy dłuższych odcinkach - powiedzmy 1km długości bieżącej ddr jestem w stanie sobie wyobrazić przewagę cenową nawierzchni asfaltowej od nawierzchni brukowej.
Robocizna decyduje przy naw. brukowej a przy asfalcie koszt maszyn.
No i warto byłoby się zastanowić czy to ceny z kosztorysu inwestorskiego czy ofertowego?
Wykonawcy by wygrać przetargi robią takie cuda z kosztorysem ofertowym, że gdyby na poważnie przestrzegano prawa to należałoby za takie oferty wsadzać ludzi do wiezień, bo od razu widać, że by wyjść na swoje, kogoś po drodze oszukają.
Patrz - ostatnio grasujący po Giżycku oszuści z asfaltem.
Miałbym i kolejne pytania:
Czy roboty dotyczą realizacji samej ddr czy może przy okazji jeszcze coś się robi- chodnik lub drogę. Jaka to firma wyceniła - w czym się specjalizuje, jakie ma maszyny na stanie, a jakie wynajmie.

Żeby nie było - jestem zwolennikiem budowy ścieżek rowerowych z asfaltu - bo to jest funkcjonalny standard, ale szczerze powiedziawszy nie przeszkadza mi bardzo nawierzchnia polbrukowa bezfazowa.
Burmistrz kilka razy deklarował, że ścieżki rowerowe w Giżycku widzi z asfaltu.

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!

Przejdź do strony: , 1, 2, 3, 4 [56, 7, 8,