Przejdź do strony: Poprzednia [12, 3,

Nowa kładka dla pieszych nad kanałem Giżyckim (Łuczańskim)

Autor Wiadomość
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

5,148

2015-09-15 09:15:03

Zapraszam do zapoznania się z wynikami konkursu architektonicznego:

Nowa kładka dla pieszych nad kanałem Giżyckim (Łuczańskim)[

Który projekt według was jest najlepszy?

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!
 
obiektywny Mężczyzna

1,365

2015-09-15 12:07:43

Zakrza:

.…
Który projekt według was jest najlepszy?

Czy to jakaś moda ,że każdy burmistrz na koniec swojej kadencji będzie budował kładkę ?? nie ma bardziej pilniejszych spraw w mieście?może zacząć od pasażu?straszaków w centrum miasta :wrr:

zadowolony z życia.....
 
Z.J. Mężczyzna

3,156

2015-09-15 13:58:24

[Oryginał: 2015-09-15 13:09:34]

Odnoszę niestety wrażenie, że projektanci tych kładek zupełnie nie przejmowali się kosztami realizacji. Czyżby kwestii "kosztorysowych" nie było w założeniach tego konkursu?

Moim zdaniem najbardziej funkcjonalna byłaby ostatnia propozycja (wyróżniona), ale na pierwszy rzut oka najdroższa w realizacji.

Ze względu na prawdopodobne koszty najbardziej odpowiada mi propozycja druga, ale bez amfitearu (moim zdaniem absolutnie zbędnego w tym miejscu) i krzywych chodników. Urok spaceru nad kanałem polega na tym, że mamy kontakt wzrokowy z wodą, a nie na chodzeniu slalomem wg wizji zamroczonego głupim trendem projektanta. Poza tym proste arterie komunikacyjne łatwiej monitorować, sprzątać, wykonać itp.

Papier wszystko przyjmie. Gdyby to ode mnie zależało, w konkursie ustaliłbym konieczność dostarczenia projektu wraz z kosztorysem (punktowanym wg wyceny, ale nie jako jedyne kryterium), co ujarzmiłoby niejedną "architektoniczną wizję zmarnowania publicznych pieniędzy".

Kładka jest tam jak najbardziej potrzebna (matkom z wózkami), ale kolejny amfiteatr? Po co?? Lepiej za te pieniądze kupić dla GCK przenośną scenę wraz z porządnym nagłośnieniem (aby nie musieli każdorazowo płacić za wynajem) i wysłać pracowników na jakiś porządne szkolenie dla akustyków, podwyższając im jednocześnie wynagrodzenie (o kwotę zaoszczędzoną na coroczny wynajem firmy zewnętrznej)… i wszyscy (poza firmami zewnętrznymi) będą zadowoleni.

[Dodano: 2015-09-15 13:18:44]

Jeżeli chodzi o amfiteatr - moim zdaniem wystarczy doprowadzić do porządku obiekt tego typu na Twierdzy i wykonać zadaszenie takie jak tu:

…aby imprezy mogły się odbywać niezależnie od warunków meteo (patrz tegoroczny koncert Haendla nad kanałem Łuczańskim).

[Dodano: 2015-09-15 13:58:24]

Jeszcze jedno. Z tego co pamiętam pochylnia dla niepełnosprawnych o długości przekraczającej 9m wg przepisów musi być wyposażona w tzw. spocznik. O ile nic się nie zmieniło to prawdopodobnie żadna z tych konstrukcji tych przepisów po prostu nie spełnia… więc projekty nadają się w takim przypadku do kosza. :rtfm:

Jeżeli jestem w błędzie - proszę mnie poprawić. Studiowałem budownictwo "jakieś 100 lat temu" i od tamtej pory nie pracuję w tej branży. :laughing:

 
WASYL Mężczyzna

289

2015-09-15 14:06:43

Jak ja lubię gdy projekty przedstawiaja projektanci z dalekiej okolicy, którzy zapewne nawet nie sprawdzili jak układają się ścieżki, którymi spacerują miejscowi!
Miejsce I zakłada chyba tylko korzystanie z kładki w okresie zamkniecia mostu obrotowego tak jakby w pozostałe 9 miesiecy roku nikt z niej nie korzystał.
Miejsce II zakłada zupełnie odwrotną koncepcję czyli korzystają z kładki tyko "działkowicze" mieszkający po drugiej stronie kanału. :-)
Miejsce III wysyła spacerowiczów w "las" od strony ul.Moniuszki.
Jedynie kładka wyrózniona uwzglądnia najpopularniejsze kierunki przemieszczania się mieszkańców miasta! No i wydaje się być konceptem najbardziej nowoczesnym. Podejrzewam, że gdyby jeszcze popracować nad tym konceptem to napewno dałoby się go nieco "odciążyć" i nadać deliktności a tym samym obniżyć koszty inwestycji.
Z drugiej strony to po co inwestować w kładkę skoro nie ma rozwiązania problemu dodatkowej przeprawy drogowej?
Ponownie proponuję przerzucić wiadukt ponad mostem obrotowym. Niech się tam kręci pod spodem. :-)
Załatwiłoby to problem braku dodatkowego mostu a i piesi by sobie poradzili.

 
Z.J. Mężczyzna

3,156

2015-09-15 15:46:23

[Oryginał: 2015-09-15 15:17:40]

Istnieje jeszcze jedno rozwiązanie. Poziom ulicy Łuczańskiej jest wyżej niż ulicy 3 Maja. Gdyby na działce nr 288 powstał jakiś duży budynek mieszkalno-usługowy (bardzo dobra lokalizacja - w budynku mogłyby być nawet garaże na łodzie, albo mini przystań, a na dachu ogród czy taras widokowy) - można byłoby "zejść" z poziomu I piętra bezpośrednio na chodnik przy ul. 3-Maja bez konieczności budowania zbędnych "zawijasów"… a nawet bez rozbierania dotychczasowej kładki.

http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?locale=pl&gui=new&sessionID=2066514

Gdyby miasto oddało jakiemuś deweloperowi działkę numer 288 (zakładam, że jest miejska) w zamian za zobowiązanie wybudowania kładki i publiczne udostępnienie przejścia przez szeroki taras na poziomie I piętra - projekt można byłoby zrealizować "bezkosztowo" ze strony miasta.

Taki luźny pomysł. :cool:

[Dodano: 2015-09-15 15:46:23]

Patrząc jeszcze na mapę… gdyby ulicę Łuczańską połączyć z działką, na której znajdują się obecnie garaże i dalej aż do ulicy Sikorskiego (oczywiście z ograniczeniem wyłącznie do osobówek)… i mamy dodatkową przeprawę drogową.

 
Bromar Mężczyzna

1,979

2015-09-15 17:58:12

mazury.info.pl:

Patrząc jeszcze na mapę… gdyby ulicę Łuczańską połączyć z działką, na której znajdują się obecnie garaże i dalej aż do ulicy Sikorskiego (oczywiście z ograniczeniem wyłącznie do osobówek)… i mamy dodatkową przeprawę drogową.

O taki rozwiązaniu jakiś czas temu mówił viceburmistrz.

"Children must be taught how to think, not what to think" - Margaret Mead
 
Z.J. Mężczyzna

3,156

2015-09-16 00:02:05

Bromar:

O taki rozwiązaniu jakiś czas temu mówił viceburmistrz.

Jak widać myśli. To dobrze. Może coś w końcu drgnie w tej sprawie. Mam dosyć korków na obwodnicy.
Chociaż moim zdaniem bardziej naturalną przeprawą przez kanał byłby most na przedłużeniu ul. Rajskiej i wiadukt ponad skrzyżowaniem (obecnie rondem) na Wojska Polskiego.

 
nik

144

2015-09-16 10:43:08

Bromar:

mazury.info.pl:

Patrząc jeszcze na mapę… gdyby ulicę Łuczańską połączyć z działką, na której znajdują się obecnie garaże i dalej aż do ulicy Sikorskiego (oczywiście z ograniczeniem wyłącznie do osobówek)… i mamy dodatkową przeprawę drogową.

O taki rozwiązaniu jakiś czas temu mówił viceburmistrz.

Tak. Takie rozwiązanie jest prawdopodobnie brane pod uwagę, ale z tego co wiem tylko "lekkim" samochodom umożliwi przeprawę, nie uwzględnia traktu pieszego. Czyli w perspektywie będzie most/kładka obok mostu?
Co z samochodami, które już dojadą do Sikorskiego? W lewo na obwodówkę na którą już w sezonie nie można się wydostać z Wilanowskiej czy w prawo na Olsztyńską, która latem jest zakorkowana do skrzyżowania z 3Maja?
Te wszystkie rozwiązania to mistyfikacja..

 
Z.J. Mężczyzna

3,156

2015-09-16 11:57:51

Gdy dojedziesz do Sikorskiego, to skręcając w lewo masz ul. Krótką, którą dotrzesz do 1 Maja, Kościuszki, Daszyńskiego, Nowowiejską; a w prawo - Okrzei, którą dotrzesz do 1 Maja, na pl. Grunwaldzki czy Kolejową (przez 1 Maja).

Masz lepszą propozycję?

 
nik

144

2015-09-16 12:51:35

mazury.info.pl:

Bromar:

O taki rozwiązaniu jakiś czas temu mówił viceburmistrz.

Chociaż moim zdaniem bardziej naturalną przeprawą przez kanał byłby most na przedłużeniu ul. Rajskiej i wiadukt ponad skrzyżowaniem (obecnie rondem) na Wojska Polskiego.

Tak, powyższa +modernizacja kładki :)

A może takie kosmiczne, a raczej podziemne rozwiązanie jak … tunel pod kanałem ?  ;)

 
bauvvaneg

10

2015-09-22 23:59:47

wolałbym żeby został odtworzony poniemiecki pomysł na przeprawę - most w stylu holender (albo inny) łączący Mocherstrasse z ul. Kolejową. Rozładuje to korki samochodowe, a i miejsce dla pieszych też piknie przedłużające spacer na krzyż Brunka
Ponadto, tak w przyszłości można byłoby pokusić się o alternatywną obwodówkę dla np. tylko samochodów osobowych, a zaczynającą się przed przejazdem kolejowym (jadąc z Bystrego) skręcamy w lewo w ul. Jeziorną, na tym odcinku obecnie zaczyna się jako polna ścieżka :-/ Następnie ulicą Jeziorną do końca do szlabanu na ul. Dąbrowskiego i  w lewo na Kolejową i prosto w stronę kanału przez kanał (mostem którego nie ma) do u.Brunona do Wilkas.

bauvvanek

 
vooda Wyróżniony

10,407

2015-09-23 10:24:49

Najbardziej oryginalny byłby tunel nad kanałem :crazy: Jedyny taki na świecie :crazy:

Nigdy nie jest się samotnym, mając gumową kaczuszkę.
(Douglas Adams)
 
Marko

162

2015-09-23 13:48:09

Brawo Wooda, podoba mi się ten pomysł. Tylko czy nie będzie w nim stała woda po ulewach???

 
WASYL Mężczyzna

289

2015-09-23 15:28:15

W Holandii to całkiem popularne rozwiązanie.
Wystarczy pooglądać Amsterdam w googlemaps.

 
vooda Wyróżniony

10,407

2015-09-23 15:31:54

Chlip, chlip…  ;-( No to jedyny taki w Polsce północno-wschodniej i gminie miejsko-wsiuńskiej Giżycko :p

Nigdy nie jest się samotnym, mając gumową kaczuszkę.
(Douglas Adams)

Przejdź do strony: Poprzednia [12, 3,