Przejdź do strony: , 1 ... 181, 182, 183 [184185, 186, 187 ... 190,

Urząd Miasta - pytania i odpowiedzi

Autor Wiadomość
alpinka
alpinka

358

2016-03-01 20:43:39

Jerzy Walasek, a mnie tam specjalnie nie martwi, bo gdzie Pan byl, kiedy upiekszano molo gwiazdoblokami ? I czy wtedy tzw, architekci nie mieli nic do powiedzenia ? Reszte pozostawie w ogole bez komentarza, bo jak jest w miescie kazdy widzi.....

 
Jerzy Walasek

18

2016-03-01 20:52:56

alpinka:

Jerzy Walasek, a mnie tam specjalnie nie martwi, bo gdzie Pan byl, kiedy upiekszano molo gwiazdoblokami ? I czy wtedy tzw, architekci nie mieli nic do powiedzenia ? Reszte pozostawie w ogole bez komentarza, bo jak jest w miescie kazdy widzi..…

Przykro mi ale ani projekt mola ani późniejsze jego zmiany nie były z nami konsultowane. Gdyby był być może nie mielibyśmy tam gwiazdobloków. Komisja w, której byłem niestety nie zajmuje się takimi sprawi bo nie po to powstała, choć mogłaby, gdyby była taka wola Burmistrza czy rady miejskiej co postulowałem i w tamtej kadencji i postuluję w tej. Molo właśnie jest najlepszym przykładem na to, co się dzieje wtedy, kiedy dyskusję nad planami i projektami zastępuje wiedza objawiona.

krotochwili się skończyli
 
chilli

641

2016-03-01 20:58:48

Tak pan doradzał, że powstała betonowa kładka :crazy:

"Kiedyś kiełbasa wyborcza była dodatkiem. Dziś jest głównym daniem kampanii"
- Pani Jolanta Piotrowska była gotowa przeznaczyć 10% pensji na potrzeby osób ubogich.
- Piotr Marek Andruszkiewicz 100% diety radnego na cele społeczne


 
Jerzy Walasek

18

2016-03-01 21:03:41

chilli:

Tak pan doradzał, że powstała betonowa kładka :crazy:

Obawiam się, że nie wiesz o czym mówisz

krotochwili się skończyli
 
chilli

641

2016-03-01 21:09:41

żartuje oczywiście :-)

"Kiedyś kiełbasa wyborcza była dodatkiem. Dziś jest głównym daniem kampanii"
- Pani Jolanta Piotrowska była gotowa przeznaczyć 10% pensji na potrzeby osób ubogich.
- Piotr Marek Andruszkiewicz 100% diety radnego na cele społeczne


 
akurat

69

2016-03-01 21:22:12

chili żartuje, czyli nie myśli. Brawo pan Jerzy Walasek.

 
Łukasz Zakrzewski Mężczyzna
Radny Miejski

Zalogowany
4,995

2016-03-01 21:42:19

alpinka:

Jerzy Walasek, a mnie tam specjalnie nie martwi, bo gdzie Pan byl, kiedy upiekszano molo gwiazdoblokami ? I czy wtedy tzw, architekci nie mieli nic do powiedzenia ? Reszte pozostawie w ogole bez komentarza, bo jak jest w miescie kazdy widzi..…

Może warto przypomnieć mieszkańcom Giżycka Panie Jerzy o Pana interwencji w sprawie 2 kładki?
Obym złym prorokiem nie był wieszcząc, że Burmistrz postanowił być głównym architektem miasta :-/

Łukasz Zakrzewski - Radny Rady Miejskiej w Giżycku
facebook.pl/radnyzakrzewski/
Zajrzyj i polub, jeżeli chcesz wiedzieć co ostatnio zrobiłem dla Ciebie!
 
Jerzy Walasek

18

2016-03-01 21:48:48

Zakrza:

Może warto przypomnieć mieszkańcom Giżycka Panie Jerzy o Pana interwencji w sprawie 2 kładki?
Obym złym prorokiem nie był wieszcząc, że Burmistrz postanowił być głównym architektem miasta :-/

Chili chyba miał na myśli pierwszą kładkę. Pisałem o niej kiedyś do Gazety Giżyckiej ale chyba już nie znajdę tego tekstu. Co do zaś tego kto chce być architektem miejskim to na moje oko Pan Karol chyba aspiruje

krotochwili się skończyli
 
capri

230

2016-03-01 22:27:13

A kto to jest ten Pan Karol ?

 
Z.J. Mężczyzna

2,831

2016-03-01 22:31:15

Jeżeli chodzi o most drogowy obok kolejowego potrafię znaleźć zarówno argumenty za jak i przeciw. Chętnie natomiast zapoznałbym się z rzeczowymi argumentami przeciw budowie w centrum miasta 7 piętrowych budynków?

 
sprzedawca ryb

80

2016-03-01 22:43:58

nowa zmiana, nowa miotła
polityka dotarła do samorządu

mazury.info.pl:

Chętnie natomiast zapoznałbym się z rzeczowymi argumentami przeciw budowie w centrum miasta 7 piętrowych budynków?

brak spójności z sąsiednimi budynkami (domki jednorodzinne)
zacienienie niskiej, sąsiedniej zabudowy
zaburzenie architektoniczne czerwonego, skośnego dachu
ingerencja w krajobraz (brak punktu nawiązania)
brak miejsc postojowych
to tak na szybko
jeśli są jakieś plusy oprócz zysków dewelopera, z chęcią wysłucham

 
Jerzy Walasek

18

2016-03-01 23:27:23

sprzedawca ryb:

brak spójności z sąsiednimi budynkami (domki jednorodzinne)
zacienienie niskiej, sąsiedniej zabudowy
zaburzenie architektoniczne czerwonego, skośnego dachu
ingerencja w krajobraz (brak punktu nawiązania)
brak miejsc postojowych
to tak na szybko
jeśli są jakieś plusy oprócz zysków dewelopera, z chęcią wysłucham

Rzecz jest do rozważenia, osobiście znalazłbym też zalety takiego rozwiązania ale musiałoby tego typu dopuszczenie dotyczyć trochę większego obszaru niż tylko jednej działki tak, żeby te obiekty mogły stanowić jakąś grupę w sylwecie miasta. Nie wiem czy nie jest już za późno. Trzeba by było sobie to dokładniej i na spokojnie przeanalizować Wbrew pozorom niewiele już zostało wolnych działek w centrum. Z tego co słyszałem pomysł na 7 piętrowy budynek dotyczy jednej działki przy Bohaterów Westerplatte i jednej działki pod hotel przy Wojska Polskiego. Co do mostu przy kolejowym argumenty za zdecydowanie przewyższają te przeciw ale rozmowa na ten temat toczono tu już całymi miesiącami i chyba wszystko zostało już powiedziane.

krotochwili się skończyli
 
Z.J. Mężczyzna

2,831

2016-03-02 02:16:03

sprzedawca ryb:

brak spójności z sąsiednimi budynkami (domki jednorodzinne)

Raczej nikt rozsądny nie zlokalizuje takiego obiektu na Wilanowie, czy na "Kajkach". Przy Pasażu? Dlaczego nie?

sprzedawca ryb:

zacienienie niskiej, sąsiedniej zabudowy

Bloki i kamienice również wzajemnie rzucają na siebie cień. Żaden nawet najwyższy budynek nie "zacienia" przez cały dzień. Poza tym mieszkańcy takich "zacienionych" budynków za odpowiednią gratyfikacją są skłonni na daleko idące ustępstwa (patrz budowa hotelu Intercontinental w Warszawie).

sprzedawca ryb:

zaburzenie architektoniczne czerwonego, skośnego dachu

W Giżycku są całe osiedla bez czerwonych dachów, punktowce, wielkopłytowce.

Nie brakuje też poniemieckich szkaradztw z płaskim dachem, które powinno się wyburzyć kilkadziesiąt lat temu. Teraz na to jest już za późno, bo mieszkania są w nich prywatne.

sprzedawca ryb:

ingerencja w krajobraz (brak punktu nawiązania)

Każda budowla ingeruje w krajobraz. Patrz nowy budynek w Wilkasach, czy Hotel po drodze na krzyż Brunona, albo blaszany barak w LOK-u.

Budynek Ekomariny jest brzydki, nie ma czerwonego dachu i pasuje tam jak pięść do nosa.

Wysoki budynek nie musi taki być.

sprzedawca ryb:

brak miejsc postojowych

Parkingi podziemne spowszedniały. Wystarczy odpowiedni zapis w PZP, aby zapewnić wystarczającą liczbę miejsc.

Miejsc brakuje w tej chwili, bo inwestor ograniczony wysokością zabudowuje maksymalnie dużą powierzchnię działki, albo kombinuje z budowaniem piątego piętra, które piętrem niby nie jest. Wieżowiec może mieć więcej przestrzeni wokół.

sprzedawca ryb:

jeśli są jakieś plusy oprócz zysków dewelopera, z chęcią wysłucham

- Tańsze mieszkania (im więcej ich jest w mieście, tym są tańsze - patrz Ełk).

- Maksymalne wykorzystanie terenu (również pod ziemią). Więcej przestrzeni wokół budynku (to również można szczegółowo zapisać w PZP jako maksymalny procent zabudowy parceli)

- Taki budynek być może wizytówką miasta (któż nie zna wizerunku sześciogwiazdkowego hotelu w kształcie żagla w Dubaju), albo wysokościowca w Gdyni - doskonale widocznego z morza.

- Rewelacyjny widok z ostatnich pięter. Na dachu może być ogród, restauracja, punkt widokowy (patrz powodzenie wieży ciśnień).

 
nik

144

2016-03-02 09:05:11

Wydaje mi się, że miasto powinno mieć długofalowy plan na architektoniczną zabudowę. Spójny plan, taki w którym powinno się ująć jak to miasto ma wyglądać i jaki ma mieć charakter, a decyzje o możliwości gdzie i co może zostać wybudowane niezależne od zmieniających się władz. Co się dopuszcza, a czego robić się nie powinno. W mieście powinny być miejsca, zarówno takie, które narzucają np 4 kondygnacyjną zabudowę, ale i takie gdzie może stanąć nowoczesne wielokondygnacyjne budynki.
Nie jestem wielka estetką, ale razi mnie pozwolenie na ten stylistyczny architektoniczny nieład. Niedokończone inwestycje w środku miasta jak pasaż, budynki, których wygląd woła o pomstę np sklep/budynek mieszkalny na Olsztyńskiej za Złotą Rybką…
Dla przykładu- wymieniając okno w budynku na ul. Mickiewicza i robiąc to zgodnie z procedurami musiałam mieć zgodę konserwatora zabytków. Były sugestie, ze okno ma być podzielone w taki a nie inny sposób. Idąc wzdłuż kanału patrzę na budynek Porto- szaro różowa elewacja z wmurowanymi kamieniami… Na taki koszmar, który jest jedynie złagodzony ładnym tarasem, ktoś wydał zgodę.. Plan nowej kładki został przyjęty? Ok, całkiem ładna.. Tylko po co nam dodatkowy amfiteatr.
Od tego jak ma wyglądać miasto, by było estetycznie i użytkowo powinien być zespół ludzi. O tym czy, gdzie i w jaki sposób rozwiązać kwestię dodatkowej przeprawy powinni rozmawiać kompetentni. Nie może być tak, że Pan Łożyński rzuca płachtę papieru na stół przed Radnymi i przekonuje do swojej koncepcji dodatkowego mostu. Można mieć pomysł na rozwiązanie problemu, ale tu powinien wypowiedzieć się ktoś od planowania dróg i przepraw, jakiś strateg od komunikacji w zarządzaniu kryzysowym, architekt miasta, może ktoś z wojska..
Martwi mnie ten bałagan. Mądre rządzenie, to też delegowanie odpowiedzialności i obowiązków w odpowiednim kierunku, a nie samodzielne decyzje...

 
Jerzy Walasek

18

2016-03-02 09:32:24

nik:

O tym czy, gdzie i w jaki sposób rozwiązać kwestię dodatkowej przeprawy powinni rozmawiać kompetentni. Nie może być tak, że Pan Łożyński rzuca płachtę papieru na stół przed Radnymi i przekonuje do swojej koncepcji dodatkowego mostu. Można mieć pomysł na rozwiązanie problemu, ale tu powinien wypowiedzieć się ktoś od planowania dróg i przepraw, jakiś strateg od komunikacji w zarządzaniu kryzysowym, architekt miasta, może ktoś z wojska..
Martwi mnie ten bałagan. Mądre rządzenie, to też delegowanie odpowiedzialności i obowiązków w odpowiednim kierunku, a nie samodzielne decyzje…

Na ten temat wypowiedział się już zespół kompetentnych osób. Za poprzedniej kadencji miasto zleciło wykonanie analizy tego problemu profesjonalnej firmie. Rozważano tam wady i zalety różnych lokalizacji. Gdzieś na forum ta analiza była chyba publikowana albo przynajmniej był do niej link. Most przy Łuczyńskiej miał najwięcej wad i najmniej zalet w przeciwieństwie do tego na przedłużeniu Kolejowej. Partyzanci urbanistyczni wiedzą jednak swoje :) Apeluję o opamiętanie się póki jeszcze jest na to czas.

krotochwili się skończyli

Przejdź do strony: , 1 ... 181, 182, 183 [184185, 186, 187 ... 190,