kursy żeglarskie

Przejdź do strony: Poprzednia [12, 3, 4 ... 8,

Centralny Trakt Rowerowy Warmii i Mazur

Autor Wiadomość
nomad Mężczyzna
droga jest celem

453

2008-07-16 14:21:06

Link :: Do góry

W ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej (PO RPW ) realizowany będzie projekt budowy międzynarodowej trasy rowerowej przez 5 województw Polski Wschodniej (warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie, podkarpackie).

Zarząd naszego województwa zaproponował, aby trasę poprowadzić wzdłuż granicy z Obwodem Kaliningradzkim, przyznając, że nie odpowiada to potrzebom rowerowych turystów ale uzasadniając to potrzebą udzielenia wsparcia najsłabiej rozwiniętym obszarom naszego województwa.

Naszym zdaniem:
W związku z tym, że w naszym województwie planowana jest budowa tylko jednej długodystansowej trasy rowerowej, to taka trasa powinna stanowić oś centralnie przecinającą nasze województwo łącząc najważniejsze ośrodki turystyczne. Trasa taka mogłaby być rozbudowywana o lokalne trasy odchodzące na północ i południe i w ten sposób oddziaływałaby na rozwój mniej atrakcyjnych lub słabiej rozwiniętych gmin naszego województwa.
Trasę taką roboczo nazwaliśmy Centralnym Traktem Rowerowym Warmii i Mazur.
Więcej szczegółów dotyczących tego tematu, w tym proponowany przebieg traktu oraz szersze jego uzasadnienie na stronie Stowarzyszenia Wspólnota Mazurska.

Jeżeli popierasz naszą propozycję przebiegu międzynarodowej trasy rowerowej na terenie naszego województwa:
1. Wyślij Marszałkowi Województwa Panu Jackowi Protasowi mail z tekstem „Popieram propozycję Wspólnoty Mazurskiej dotyczącą przebiegu Centralnego Traktu Rowerowego Warmii i Mazur” na adres gabinetu Marszałka: gabinet@warmia.mazury.pl , w temacie wiadomości wpisz „popieram Centralny Trakt Rowerowy”.
2. Prześlij swoim przyjaciołom i znajomym mail z informacją o tej sprawie i z prośbą o poparcie.
3. Jeżeli masz taką możliwość, zadaj pytanie swoim radnym gminnym, powiatowym i wojewódzkim oraz swoim Wójtom, Burmistrzom, Starostom: „jakie jest ich stanowisko w tej sprawie i co w związku z tą sprawą zrobili. Przekaż im, że chcesz, żeby zaangażowali się w poparcie dla Centralnego Traktu Rowerowego”. To oni, nasi radni, Wójtowie, Burmistrzowie, Starostowie mają nas reprezentować. Niech się dowiedzą czego się domagamy.

"Z melancholią obserwujemy, jak nasi politycy, w większości mało błyskotliwi, słabo wykształceni i fundamentalnie pozbawieni poczucia ironii czy groteski, wypowiadają się na temat poziomu debaty publicznej, dobrego wychowania i manier, a przede wszystkim na temat Formy". - Teatr Ósmego Dnia
 
 
Zakrza Mężczyzna

2,321

2008-07-16 14:28:04

Link :: Do góry

Dobry pomysł z tym traktem. Może znowu zrobicie akcję ze zbieraniem podpisów?
Na stronie przydałaby się maszynka w php czy w innej technologii do wysyłania takich listów do Marszałka. Chyba WWF kiedyś coś takiego organizowała - wysyłanie maili do decydentów w kwestii ochrony przyrody. Poza tym też Amnesty International specjalizuje się w wywieraniu wpływu na mało demokratyczne rządy poprzez wysyłanie prawdziwych listów. Może przygotujecie jakieś gotowce do wysłania dla Marszałka do podpisu dla chętnych i wyślecie do Olsztyna?
Urząd Marszałkowski jest poważną już raczej instytucją i czytają tam maile, ale forma papierowa nadal ma dużą moc.
Ja ze swojej strony już wysłałem list e-mailem.
Co do 3 punktu to tu widzę pole do popisu dla yesa :)
Życzę powodzenia w akcji!

 
xjacobs Mężczyzna

2,002

2008-07-16 14:43:21

Link :: Do góry

mam nadzieję, że nikt z naszego miasta nie jest za takim wyglądem trasy  ;)




 
nomad Mężczyzna
droga jest celem

453

2008-07-16 14:50:22

Link :: Do góry

Na początek uprzejme zapytanie do PiaR UM-a: jakie jest stanowisko władz naszego miasta w tej sprawie? Czy władze naszego miasta zgłosiły Zarządowi Województwa swoje stanowisko w tej sprawie? Czy władze naszego miasta aktywnie poprą stanowisko Stowarzyszenia Wspólnota Mazurska, jeżeli tak to w jaki sposób?

"Z melancholią obserwujemy, jak nasi politycy, w większości mało błyskotliwi, słabo wykształceni i fundamentalnie pozbawieni poczucia ironii czy groteski, wypowiadają się na temat poziomu debaty publicznej, dobrego wychowania i manier, a przede wszystkim na temat Formy". - Teatr Ósmego Dnia
 
Sprzedawca_Ryb

681

2008-07-16 15:08:03

Link :: Do góry

Najbardziej przekonuje mnie dostępność tej trasy i łatwiejszy i bardziej realny jej rozwój.
Wysłałem i rozesłałem wiadomość.

Chociaż wy macie pomysł którymi konkretnie drogami ma to iść, czy to jest taka ogólna idea?
Exotic poland ma pewne w tym doświadczenie, ale to pewnie wiecie.

"Biegle władam lewą nogą"
 
nomad Mężczyzna
droga jest celem

453

2008-07-16 15:19:21

Link :: Do góry

Sprzedawca_Ryb:

Chociaż wy macie pomysł którymi konkretnie drogami ma to iść, czy to jest taka ogólna idea?

Aktualnie sprawa jest na etapie ustalania "korytarza przebiegu trasy", czyli przez które gminy ma przebiegać. Jak zapadnie decyzja, to rozpoczną się prace nad studium wykonalności. Obecnie przyjęto, że podstawowy standard trasy to będzie wydzielona ścieżka rowerowa o nawierzchni szutrowej. czyli nie chodzi o oznaczenie tras w pasie obecnie istniejących szos ale o wybudowanie prawdziwej trasy rowerowej.
Proponowany przez nas "korytarz" przebiegu trasy wraz z uzasadnieniem jest na naszej stronie internetowej.

"Z melancholią obserwujemy, jak nasi politycy, w większości mało błyskotliwi, słabo wykształceni i fundamentalnie pozbawieni poczucia ironii czy groteski, wypowiadają się na temat poziomu debaty publicznej, dobrego wychowania i manier, a przede wszystkim na temat Formy". - Teatr Ósmego Dnia
 
zdzisław dyrma

9

2008-07-16 16:37:47

Link :: Do góry

Czy te trasy rowerowe będą wytyczane po już istniejących np drogach, czy też będą się budować od nowa? I ewentualnie z czego - beto, szkło, metal? Drewno? No jak to ma wyglądać? I kiedy ma być efekt, obojetnie czy trasa pójdzie górą czy doliną, czy też środkiem?

 
nomad Mężczyzna
droga jest celem

453

2008-07-16 22:03:46

Link :: Do góry

Wiem mniej więcej tyle ile napisałem wcześniej. Program jest w początkowej fazie projektowania. A ma być zakończony, czyli trakt ma zostać wybudowany, do 2012r.

"Z melancholią obserwujemy, jak nasi politycy, w większości mało błyskotliwi, słabo wykształceni i fundamentalnie pozbawieni poczucia ironii czy groteski, wypowiadają się na temat poziomu debaty publicznej, dobrego wychowania i manier, a przede wszystkim na temat Formy". - Teatr Ósmego Dnia
 
xjacobs Mężczyzna

2,002

2008-07-16 23:02:13

Link :: Do góry

nomad:

wybudowany, do 2012r.

taaa :D :D :D :D: :green:




 
Sjuks
Paprykarz

83

2008-07-16 23:18:58

Link :: Do góry

Wysłałem maila i rozesłałem znajomym  ;)

 
fuledzki
wojciech łukowski

588

2008-07-17 08:27:24

Link :: Do góry

Myślę, że "zagrożenie" wytyczeniem szlaku wzdłuż granicy z Rosją, ze szczególnym uwzględnieniem Gołdapi i okolic jest bardzo realne. Wicemarszałek województwa Jarosław Słoma, który do niedawna był wiceburmistrzem Goł∂api nie odpuści tego. Po prostu zrobi dla Gołdapi wszystko i jeszcze więcej.

Propozycja Nomada i WM jest o wiele bardziej sensowna, także za sprawą właśnie tych odnóg czy nawet pętli, który by odchodziły na południe i północ województwa. Jednak z takich pętli czy odnóg mogłaby przecież uwzględnić Mazury Garbate z Gołdapią na czele. Jest już zresztą chyba ciekawy szlak Mazur Garbatych więc można go dopieścić. zapewniając przy okazji np. dojazd rowerem na Tatarską Górę i parę innych miejsc, które nie wiedzieć czemu ukrywane są przez władze Goł∂api przed ciekawskimi turystami.

 
Zakrza Mężczyzna

2,321

2008-07-17 10:42:20

Link :: Do góry

A ja uważam że powinny powstać obie trasy i wszystkich bo to pogodziło :)
Ale niestety pewnie brakuje na to pieniędzy i trzeba będzie wybrać jedną opcję.

 
alpinka
alpinka

151

2008-07-17 10:58:13

Link :: Do góry

Piekna trasa juz istnieje tylko nalezy ja wykorzystac, poniemieckie pozostalosci po kolei z Wegorzewa do Gizycka przez Pozezdrze, Kruklanki. T ylko u nas to jest tak, kazdy woj, na swoj stroj, a czas jest nieublagalny.

 
Sprzedawca_Ryb

681

2008-07-17 11:38:13

Link :: Do góry

Piękna byłaby to trasa jako trasa poboczna dla tej głównej

"Biegle władam lewą nogą"
 
venedon

382

2008-07-17 13:08:07

Link :: Do góry

Tak jak w komentarzu do obrazka - wybrałbym dla siebie trasę zieloną, ponieważ Ostrudę, Olsztyn, Kętrzyn, Giżycko, Ełk i Olecko jakoś mnie rowerowo nie pociągają.
Chyba że miałaby ona być, tak jak pisze Sprzedawca_Ryb, poboczna czyli niekoniecznie przez miasta i główne trasy warmińsko- mazurskie.
Ideę takiej centralnej trasy rowerowej rozumiem, typowa dla turystów, ale rozumiem także to dofinansowanie biednego pogranicza…
Najlepszym rozwiązaniem byłyby obie trasy.

mazury outdoor project

Przejdź do strony: Poprzednia [12, 3, 4 ... 8,